Jag och mitt liv

Alla inlägg under augusti 2014

Av Carro - 12 augusti 2014 11:25

Idag är det tisdag och det händer inte så mycket. Melissa ville inte vakna även idag så imorgon ska vi försöka med en väckarklocka.
Melissa vaknade i alla fall vid halv 10 i morse och började morgonen med att titta på en film. Jag somnade om efter att hon varit inne hos mig och vaknade för en liten stund sen. Rätt skönt men dagen började med att jag satte på kaffe (mums) och sedan startade jag både tvätt- och diskmaskinen. Så idag börjar en till dag av städ och fix. Jag ska även försöka att ren bädda sängen om orken finns kvar. Eller om jag väntar med det till fredag så vi kommer sedan hem till en ren bäddad säng vilket är så underbart.
Jag pratade med min syster igår och det var helt underbart, som jag saknat henne och våra samtal. Vi är vad man kan kalla för periodare och då tänker jag inte på alkohol eller nåt sånt utan vi hörs av i perioder. Det kan ta bra lång tid innan vi hörs av och det är egentligen så vi alltid har varit. Vem vet det kanske fortsätter så eller så kanske det blir bättre.

Efter att jag och syster hade lagt på luren såg jag att jag hade 6 sms haha
Det var bl.a från en av F's polare eller man kan väl säga att det är min polare oxå :)
Han undrade i alla fall om det fanns mat kvar, haha och det gjorde de så han kom upp och käka. Tycker det är skoj när folk vill komma och äta min mat hos oss :)

Nej, nu har jag icke tid att sitta här mera. Ska läsa lite om Läroplanen för förskolan och även hoppas att min bok kommer idag. Tänkte jag skulle bjuda på lite bilder om det vill funka :) Bl.a på limmon och min son när han bakar med mig.


     

Hej

Av Carro - 11 augusti 2014 17:53

Här har man inte skrivit på mycket länge. Jag vet egentligen inte varför jag försöker skriva igen för jag kommer att sluta skriva efter ett tag igen. Men just nu känner jag att jag vill skriva. Så jag får väl ge det ett försök igen.

Denna sommar har det inte hänt så mycket men samtidigt hänt en hel del :)
Vi var första veckan på semestern barnfria så vi åkte ner till Småland. Helt underbart :)
Dom 2 andra veckorna var vi på landet och hade det gott. Badade massor eftersom det var så jävla varmt, fan man kunde ju knappt vara någonstans. Vi hade barnen i nästa 3 veckor men helgen som var så M´s pappa och C`s pappa tog barnen nu i helgen. M åkte till sin pappa på fredagen och C körde vi hem till hans pappa på lördagen. Sen tog jag och min älskade man vårat pick och pack o drog på en kryssning bara han och jag. Det var helt jävla underbart att bara få vara han och jag. Ville inte alls att det skulle ta slut men det är som det är. Och dessutom så kommer man inte hem så kan man inte njuta ordentligt. Och vi har redan bestämt att vi ska göra om det bara han och jag men även med kompisar.

Just det, vi har även varit o tittat på Lasse Stefanz och dit hade vi en chafför till ett riktigt kul och häftigt åk :)
Vi åkte en limmo. Det var riktigt nice kan jag säga. Men det var även kul att gå o titta på Lasse Stefanz men underbart och kul sällskap.
Det var en riktigt kul kväll med många minnen.

Vad har vi mer gjort? Vi hade ett icke planerat "kalas" för M då hon fyllde 8 år. Tiden går för jävla fort.
Vi har haft typ fest på landet oxå och det var riktigt skoj :)

Idag har jag i alla fall städat en del och tvättat, ska fixa mera efter maten som jag håller på med just nu. Skolan har börjat igen oxå och imorgon ska jag ringa CSN o kolla med dom hur jag ska söka bidrag för dom 3 månader nästa år.

Min älskade man (nej han är fortfarande bara sambo och fästman men jag tycker om att kalla honom min man) har varit underbar och köpt ett tangentbord till min padda så jag kan använda den som en liten data till skolan. Kämpar med att lära mig det o kunna skriva men det är ju som sagt nytt och det tar lite tid.

Nej men nu ska jag fixa maten så vi hörs hoppas jag.

Ovido - Quiz & Flashcards