Jag och mitt liv

Alla inlägg under oktober 2015

Av Carro - 7 oktober 2015 12:23

     



Denna djungel av vagnar. Är verkligen helt sjukt. Jag kan inte minnas att det var så här svårt att välja. Dessa 3 har jag fastnar för i alla fall. Bild 1: Är en crecent barnvagn o den är så fin o ser så mysig ut. Bild 2: Är såklart en Emmaljunga av något märke. haha och jag har alltid gillat Emmaljungas vagnar. Dom är så stilrena och fina. Bild 3: är en Bugaboo Buffalo och en sådan har några kompisar till oss och den känns bra o köra samt att den verkar vara så smidig att vinkla i massa olika vinklar. Dessutom så verkar den knappt ta någon plats i bilen. Men det ända jag är så osäker på gällande den är däcken fram. Eftersom dom "flippar" omkring. 


Men som sagt vi måste iväg och känna efter och prova eftersom jag har en sån lång karl så även han måste ju känna sig bekväm med vagnen. Och något annat vi även måste ta hänsyn till är att den måste kunna köras på ojämn väg. Vi åker ju ut till landet då och då, och där är det ojämnt samt att det är massa stenar på vägen osv. En ren jävla djungel är de.


En annan sak vi har kommit på som är rätt struligt. Bebis är just nu beräknad i april och man vet ju aldrig hur vädret är så man vet inte om man ska köpa en overoll typ en sån nallesoveroll eller hur man ska göra. Strul delux. haha Men det löser sig nog,



Om ni har något tips ang vagnar eller något annat så kan ni väl lämna en kommentar eller så =) Skulle vara skoj o skönt att få några förslag. Det var som sagt 6 år sen jag sist letade vagn. Skit, tiden går. Ha det gott =)




Av Carro - 7 oktober 2015 12:11

Japp nu sitter jag här igen med otroligt mkt tankar men det är sällan dom kommer ner på "papper".

Det blir för det mesta bara massa pladder om absolut ingenting och ändå tycker jag om att blogga. Jag tycker om att skriva i min bok som jag har, där jag skriver sånt som inte ska bli offentligt. 

Men trots så mkt tankar och funderingar så vet jag inte hur jag ska sätta ord på dom. Jag vet lixom inte hur jag ska skriva ner dom. Min far har alltid sagt till mig att med tanke på allt jag har varit med om och alla mina tankar så skulle jag kunna skriva en hel bok. Och det är mkt möjligt men man ska kunna sätta ord på allt. Kunna beskriva det på ett sätt som får mina läsare iså fall att typ känna en del av allt jag känt. Och där har jag skit svårt för det blir bara en massa svammel. Ungefär som nu fast nu skriver jag faktiskt vad jag tycker om tänker o mina funderingar. En del av dom i alla fall.


Jag vet sällan vad jag ska skriva just nu så det blir så jävla tråkigt. Det blir en otroligt dålig och tråkig blogg. Och eftersom min kamera på mobilen inte funkar heller så blir det inte så mkt bilder för det är ju inte systemkameran jag tar med mig ut tyvärr men i vissa fall så känns det väldigt skumt att ta med sig den. Dessutom så strular våran dator som f*n så det blir inte att jag gärna startar den heller.

Så just nu sitter jag med mitt älskade tangentbord och paddan. Men jag har ju inte den minsta paddan så att gå o ta kort med den ser bara kul ut. haha


Längtar till den 13:e januari då jag kan byta telefon. Trodde aldrig att jag skulle sakna kameran så mkt som jag gör. Men det blir nog bra. 

Av Carro - 6 oktober 2015 13:53

 




       

Det är sjukt skrämmande.

Jag och Fredde var först väldigt osäkra på om vi skulle behålla bebis men Fredde kom fram till att han ville ha bebis. Vilket jag är glad över men samtidigt ibland känner jag att han blev tvingad in i det hela.

Jag är just nu i v 15 och jag är fortfarande orolig och rädd att något har hänt med bebisen.

Vi väntar och längtar till den 9 november då vi ska till Huddinge Sjukhus för att göra ett rul (rutinultraljud) för att se så att allt är bra och förhoppningsvis se vad som ligger i min mage. Om det blir en liten flicka eller pojke. Jag hoppas en del på att de blir en kille för jag som har en av varje anser att grabbar är lite lättare. Men samtidigt så blir jag glad om det är en tjej oxå. Att få ett friskt barn är faktiskt viktigast.


 


Just nu i v.15 står det så här från Familjeliv.se


Kroppen: Man kan känna sig nästäppt och ha lätt för att blöda näsblod när man är gravid även om det är mer vanligt under slutet av graviditeten. Nästäppa beror till stor del på den ökade mängden östrogen samt ökad blodmängd som i sin tur mjukar upp brosk och vävnader vilket gör att man blir täppt i de trånga näsgångarna. Det kan i sin tur göra att man snarkar om nätterna. Blodkärlen kan även vidgas vilket medför att man lättare blöder näsblod.
Från vecka 15 kan du göra ett fostervattensprov.


Fostret: Huden är i det här stadiet genomskinlig och man ser blodkärlen. Armarna kan röra sig och händerna kan knytas. Hjärtat pumpar ungefär 28 liter blod/dygn och hjärtljuden kan avlyssnas med en doptone-apparat. Fostrets hud är tunt och täcks av ett tunt skikt hår som kallas lanugo-hår.



Av Carro - 6 oktober 2015 13:29

Jag är gravid med bebis nr 3 och det skrämmer ordagrant skiten ur mig.


Jag är orolig över att kanske bli ensamstående 3 barns mamma, jag är rädd för hur det kommer gå, jag är rädd för förlossningen. Ja jag är fan rädd för det mesta.


Jag hade ett jobb för inte så länge sen men det blev jag tyvärr av med, jag var bara anställd över sommaren och jag trivdes jätte bra förutom med vissa arbetskamrater.

Men det är ju sånt som händer på alla arbetsplatser. Just nu sitter jag och söker allt möjligt för jag vill ju verkligen ha ett jobb samtidigt som att jag vet att det blir svårare eftersom jag som sagt är gravid.


Cleo trivs just nu jätte bra i skolan vilket är jätte kul o höra. Dock så blir det ju så att jag inte får/kan träffa honom så ofta vilket gör ont men samtidigt så är det bara att bita ihop eftersom Cleo valde skola själv. Melissa går som vanligt i sin skola, hon trivs men en av hennes bästa kompisar har ju flyttat. Vilket gör att hon blir lite ledsen. Det är som det är tyvärr och vi kämpar fortfarande för att hon ska bli stabilare i skolan och i sig själv. Det om nåt är inte det lättaste.

Här hemma är vi elaka, eftersom vi har regler och att hon inte får hålla på med telefon samt padda hela tiden. Och det är något hon inte tycker om.

När jag har pratat med det med hennes far så har jag fått veta att hon får hålla på med telefonen typ hela tiden lika så med paddan. Även när hon ska gå o lägga sig så använder hon den vilket jag tycker är så fel. Men jag verkar inte få det att gå in, Vet inte riktigt vad man ska göra i vissa fall.


Fredde jobbar och står i precis som vanligt. Han är min klippa.

Han har blivit mkt mer kärleksfull och kramgo sen jag blev gravid och det är helt underbart eftersom man i vissa fall kan känna sig otroligt oattraktiv. Bla..

Nej jag vet inte vad jag ska skriva mer just nu. Jag är hungrig och ska fixa tvätt så jag har inte tid mera. Bye Bye

Ovido - Quiz & Flashcards