Jag och mitt liv

Alla inlägg under mars 2014

Av Carro - 26 mars 2014 12:01

Jag saknar känslan att vara behövd och jag tänker inte på att vara behövd från mina barn för det är jag varje dag 24/7.

Utan att vara behövd av kompisar, famij, min sambo. Känns inte som att någon behöver mig just nu eller vill umgås.


Just nu känns det som att jag inte är bra till något.

Jag var jätte glad i morse och så men sen fick jag "nobben" igen och aa, jag vet inte. Känns som att man bara blir undan knuffad. Den som inte vet något.


Det är tex knäpptyst på min telefon, även om jag testar höra av mig. Känns bara så jävla trist.

I vissa fall känns det som att om jag skriver till någon så svarar denna bara för att h*n "måste"..


Så jävla ensam jag känner mig just nu var det länge sen jag kände mig.

Ibland känns det som att jag inte har några kompisar, utan dom kommer till mig när ingen annan kan eller duger.

Jag vet, jag är säkert skit larvig och så är det säkert inte alls men det är så jag KÄNNER just nu.


Jaja, jag kan inte göra så mycket mer än vad jag redan gör.

Men måste erkänna att jag är jävligt ledsen just nu och ska samtidigt försöka göra klart en uppgift till skolan som ska vara inlämnad imorgon.

Samt att jag gör det jag alltid gör, grubblar, tvättar, diskar osv osv osv...


Hatar att känna mig ledsen och så jävla ensam samt obetydlig!



Hoppas ni andra har en bra dag!

Av Carro - 21 mars 2014 14:39

Japp, som rubriken lyder så har jag börjat plugga igen. Känns så jävla bra och jag har redan lämnat in första uppgiften som ska vara inlämnad senast 26:e.. Känns bra men nu väntar man ju spänt på att veta vad man får för betyg =)

Hoppas på det bästa.. Det som inte skulle vara roligt är som jag typ skulle vara helt fel ute. Att jag typ missförstått allt. Men men, det märks =)


Jag pluggar Barn och fritid, men jag vet inte om jag stannar vid det eller om jag kommer att plugga vidare sen.


Annars är det inte mycket som händer här hemma. Fredde börjar snart sin helvetes säsong och jag kommer som vanligt stå själv här hemma med disk, tvätt, barn, mat, barn, osv osv + då att jag ska plugga. Allt är så att jag ska lämna in 2 uppgifter i veckan. Just  nu läser jag lärande och utveckling på distans och Människors miljöer i klassrum. Och bege 2 har ju självklart olika uppgifter och lärande och utvecklings uppgifterna ska vara inne varje onsdag och Männsikors miljöer varje torsdag. Så det kommer bli en hel den. Men spännande är det. =)

Av Carro - 6 mars 2014 09:05

Ja här var det ett bra tag sen jag skrev men det hade lixom inte hänt så mycket så jag hittade inget att skriva om.

Jag söker jobb och utbildning som vanligt men det känns som att ingenting nappar. Men jag kämpar på i alla fall.

Undertiden tar jag hand om hemmet och barnen.

Gubben jobbar/jobbade igår och idag o imorgon ska han på kurs.

Igår hade jag underbara Madde på fika och det var lika trevligt som vanligt, sen att vi kom in på vissa personer som inte vet vad dom håller på med är ju en annan femma. Och nej, jag snackar inte skit. Träffar jag männsikan kan jag säga exakt som jag sa till Madde till den personen oxå. Önskar bara att h*n kunde må bra ist.


Men i alla fall så har det faktiskt hänt en del. Eller egentligen inte mkt men en STOR sak har hänt.


Jag har blivit faster. Det känns jätte konstigt men jag har blivit faster. Och efter att ha hållt de lilla knytet så blev jag helt kär. Att det är så läskigt att jag faktiskt inte har hållt i en bebis på 4 år är skrämmande.

Jag vet jag hade chansen att hålla i en liten för ett tag sen men de blev aldrig av.

Men i alla fall att min bror har blivit pappa är helt knas. Det är overkligt men jag är så glad för deras skull.

Och i nu läget tycker jag att det är så tråkigt att jag bor så långt bort. Men det är som det är.

Jag får finnas där i den mån jag kan. Kan inte göra så mkt mer än så.


Men att jag har blivit faster till en liten pojk är underbart. Moster älskar jag att vara trots att man inte träffas så ofta tyvärr =( Men det är en underbar känsla att mina syskon lyckas med det dom vill och att dom har vilje styrkan att fortsätta trots att något går ut helvete. Jag är så glad för mina syskons skull och lite mer min bror just nu.

Men självklart även för min syster och för allt som hon klarar.




Men i alla fall så går jag här hemma lite i flytta tankar. Det är inget som är planerat utan jag går i min egna lilla värld och funderar. Dels för att detta känns inte riktigt som mitt hem just nu utan som sambons och hans ex lägenhet trots att jag trivs här och älskar att bo med honom samt tycker om lägenheten. + att jag har satt mitt egna lilla märke på lägenheten. Jag har mina böcker som jag älskar och håller kärt, jag har mina barn (haha) och jag har alltid något att säga till om ifall något skulle ändras och de är ju så det ska vara =)

Men jag skulle vilja att barnen hade eget rum, ja dom börjar bli så stora att dom vill ha egna rum. Jag skulle vilja ha större vardagsrum. Det är mkt jag skulle vilja men sen oxå detta att det är min och Freddes lägenhet som vi har flyttat till tillsammans. Typ. Men som sagt, jag går i mina egna tankar och funderingar. Vem vet, någon dag kanske dom blir sanna.

Men skulle vi nu flytta så skulle vi inte flytta så Melissa får byta skola. Utan att hon skulle få gå kvar.


Ja, just nu är jag orolig över diskmaskinen, den låter konstigt. Slutar väl med att det kommer spruta vatten över hela lägenheten snart. =)


Nej jag har inget mer att skriva just nu och återkommer när jag har. Ist för att det ska bli tråkiga inlägg.


Ha det =)

Ovido - Quiz & Flashcards