Jag och mitt liv

Alla inlägg under augusti 2011

Av Carro - 29 augusti 2011 18:08

Jag vet inte om jag börjar blir deprimerad men när jag sitter själv så börjar mina tankar gå. O dom mesta handlar om barnen.

3 ggr idag har jag funderat på om jag ska ge fulla vårdnaden om mina barn till Nille o Nicke. Absolut inte för min skull för jag vill ha mina barn hos mig. Utan mer för deras skull. Det känns som att jag är världens sämsta mamma. Det känns som att jag bara gapar o skriker åt dom. Nu vet jag att så är inte fallet men känslan. Känslan att inte vara någon bra mamma känns inte bra.

Jag tar på mig allt gällande mina barn, jag skulle kunna gå genom eld o vatten för dom. Men när jag hör o ser hur mkt som saknar sina fäder när dom är här så känner jag mig bara elak. Jag känner mig hemsk för att ha lämnat deras fäder. Trots att jag inte mådde nå bra. Men jag hade kunnat stanna. Stanna så barnen hade mått bra. Jag vet att dom har det jätte bra hos sina fäder men jag är inte lika säker på att dom har de bra hos mig. Dom är glada, busar o äter o sover bra men... Nej jag vet inte..

Jag vet inte vad jag tänker eller vad jag vill. Jag känner mig bara väldigt otillräcklig. Om jag skulle ge fäderna hela vårdnaden så vet jag att det är något jag skulle ångra. Jag älskar mina barn.. Jag älskar dom mer än livet. Utan dom så vet jag inte alls hur mitt liv sett ut.

Jag vet inte varför alla dessa tankar kommer nu. Jag känner mig bara allmänt ledsen. Att jag önskar att jag kunde göra mer för barnen.

Jag känner mig inte deppig ang utbildningen eller så.. Men just gällande barnen. Jag vet inte vart de kommer ifrån eller varför jag tänker så.. Just nu känns det som att jag inte heller har någon att vända mig till. 1 person som jag absolut vill prata med är uppe i Åre. Mamma? Ja men jag vill inte prata i telefon. Jag vill sitta öga för öga o prata.

Nej jag vet inte vart jag ville komma med detta. Bara skriva antar jag..   

Av Carro - 28 augusti 2011 18:36

Hej hej.. Just nu så sitter jag i soffan o funderar på allt o ingenting. Sitter även o väntar på att man ska gå till tvättstugan. Känner mig inte ett dugg manad men va fan. Måste man så måste man. Men jag är fortfarande lite inne på att köpa en tvättmaskin så man kan tvätta hela tiden lixom. Ist för att boka tvättid. Har nog blivit bortsämd när ja bodde hos Nille då man tvätta då o då..


Just nu kan jag nog säga att jag mår inte bra. Blir nästan alltid så här efter att jag har lämnat barnen. Jag blir deppig o allmänt irriterad. Tyvärr så är det mkt som Timo får ta.  Men jag måste säga att jag är less på att jag ska få ta skit för mkt. Fast o andra sidan så kan jag säga ifrån men inte gör jag de för att jag inte vill starta ett bråk. Nej jag pratar inte om Timo nu utan bara från människor i störta allmänhet. Jag sitter o bara tar emot när någon klagar på mig eller skäller eller liknande. Just för att jag inte orkar med bråk. Jag vet inte egentligen varför jag sitter o bara tar emot, spec inte eftersom jag mår skit av de. Men det är väl bara sån jag är.. Men o andra sidan så brukar jag säga till om jag tycker att personen går för långt.

Sen är jag lite ledsen över att det jag inte kommer ihåg o har ett spec datum eller dag så tror inte Timo mig. Det spelar ingen roll vad de handlar om. Nej kärleken är som sagt inte en dans på rosor. Men o andra sidan så har alla mina förhållanden varit tuffa i sig.. Nej nu ska jag ner i tvättstugan sen hem o äta chips med dip.. MUMS!!

Av Carro - 28 augusti 2011 09:13

Hej hej.. Idag är det inte mkt som händer. Timo ligger fortfarande o sover o barnen va uppe vid 7 i morse. Lagom kul när man vet att man har sovmorgon egentligen eftersom det är helg. Men icke då.. Har inte så sovglada barn som min syster har. Hennes dotter kan fan sova hur mkt som helst. Men idag så blir det att lämna barnen hos deras fäder eftersom det är deras vecka.


Igår va vi på Torekällberget o bara njöt av vädret o att vara ute. Vi åkte dit ganska tidigt så vi var klara väldigt fort. Så vi åkte hem o la barnen en stund. Det blev även så att jag o Timo somnade en stund. Snacka om att man var förstörd resten av dan. Efter att alla hade vaknat så gick vi ut o spela lite fotboll o lekte i lekparken.. Sen så var det matlagning samtidigt som jag diskade o det blev en sån lätt middag som spaghetti, bacon o en jätte god o simpel sås.


Sedan gick vi o la barnen o jag satte mig o kolla på Robin Hood. Tecknade alltså. Efter de så gick jag o la mig. Somnade 2 ggr till filmen. Haha..

Nej jag tänkte att jag skulle visa lite bilder från igår..


                                                        Som sagt. bilder från igår.. Ha en bra dag..

Av Carro - 26 augusti 2011 12:39

Det är fredag idag men inget planerat. Imorgon däremot ska jag försöka få med mig Timo till Torekällberget. Tillsammans med barnen. Vill lixom hitta på något ist för att bara sitta hemma. Men sen får man ju se lite hur vädret blir. Men det kan ändå vara en kul sak att hitta på. Melissa skulle ju vilja dit så..


Nicke var med Melissa till läkarn idag för att hon har varit jätte trött på senare tid. Men det visade sig att allt såg bra ut i hennes värden. Så jag funderar på om hon är deprimerad. Har bollat idéen med Sandra o jag ska nog ringa till Bup på måndag. Nej det är inget jag skäms över. Bup är till för att hjälpa. Så det så.. Om hon är deprimerad så vill jag hjälpa henne på alla sätt jag kan. Jag vill inte att hon ska gå runt o må dåligt. Jag vill inte att hon ska bli som mig på många sätt. Så jag ska göra allt i min makt för att få henne att må bra igen.


Annars så är det inte mkt som händer. sitter i skolan o har lunchrast. Har börjat med branchregler. Inom plattsättning. Spännande spännande. Tack o lov så behöver vi inte kunna dom utantill då dom ändras hela tiden o det kommer nya o bättre material. Vi börjar om  10 min. Sen så är det hem o hämta Cleo o sedan vänta på att Melissa ska komma hem. Komma på vad man ska äta osv..


Just de, Timo ringde mig förut när han var hemma på lunchen o talade om att Cleo hade satt på både ugn o en platta på spisen. Troligen innan jag klev upp o efter att Timo gått till jobbet. Suck.. haha.. tack o lov så hände inget. O det känns underbart. Nej nu ska jag se om man får ut Sandra på en rökpaus innan man börjar lektionen. Kom på en annan sak. Snart så ska jag börja träna på riktigt. Gå till sydpolen med Sandra.. Yey.. Det ska bli så jävla skönt..   


Sen är det kryssning den 17 september. Då jag är barnfri o allt blir/är betalt.. Härligt Härligt.. haha


Sen kanske det blir kryssning nästa helg oxå. Men då blir de festande, den 17 blir lugn. Kanske nån öl eller 2 men inte mer.. Ska ju hålla koll på ungdomar.. haha

Av Carro - 24 augusti 2011 23:06

haha.. Kom på en sak. På bilden jag la upp tidigare idag, syns det att jag är på väg att börja skratta eller vad... haha Ser ju skti dum ut. Men sminkningen är jätte fin.


Har bestämt att Sandra ska få sminka mig på mitt bröllop..    haha


 Sen får vi se vem som vill gifta sig med mig...  

Av Carro - 24 augusti 2011 22:36

Det är onsdag kväll o jag ligger i sängen o tänkte att jag skulle skriva lite.

Jag har egentligen inte så mkt att skriva om men jag känner bara att jag vill.

Har lixom inte ett så intressant liv. Men jag har ju 2 underbara barn. O dom är på dagis hela dagarna. Melissa undrar varje morgon vart Timo är o om hon får ha klänning på sig. O Timo går ju tidigre på morgonen eftersom han har praktik. O jag har detta vecka o en till kvar innan det är praktik för mig. Undra hur det kommer att kännas att åter igen kliva upp vid 6 o ta sig till jobbet till 7.. Det var ett tag sen..

Sen måste jag kolla om jag hittar någon eller några långarmade klänningar till Melissa eller någon neutral tröja så hon kan ha klänning på vintern oxå. Cleo behöver oxå kläder men denna månad kommer nog vi behöva gå på knäna. Men de ska nog gå bra.


Cleo, ja han tjatar som vanligt om Timo, datan, majs o buss. Fast sen Sandra sov hos oss så har dom (bege barnen) faktiskt frågat vart hon är. Så Cleo ropar efter henne oxå. Inte så mkt om sin pappa. Fast jo, men det är mer när man nämner hans namn. Annars är det inte så mkt. Likadant med Melissa.

Fast Melissa ska ju till Nicke imorgon då hon ska vara ledig på fredag för att åka till läkarn. För att kolla så hennes värden ser bra ut.


Annars så har det inte hänt så mkt. Idag har jag varit i skolan o gått i genom en o samma jävla bok flera ggr. + att jag har varit med när resten av klassen gjort en lista på att dom inte vill ha en lärare som vi har. Han är lite spec. Han kan knappt läsa. O när han ska förklara en sak så kommer han in på en massa annat + att han förstår inte när vissa i personer i klassen vill veta något. O nej, alla är inte utlänningar. Visst jag kan hålla med dom men samtidigt så känner jag mig ganska hemsk. Så jag kom med ett förslag om att när vi får en bok så får vi läsa den själva o sedan göra uppgifterna o efter de så kan man gå i genom dom. Men vi skulle prata mer om det imorgon så vi får se vad som händer. Imorgon är det dessutom prov på betongboken så det ska bli lagom spännande o se hur det går. Men eftersom vi har gått i genom boken så mkt så borde det inte vara några problem. Men samtidigt så vet jag hur jag själv funkar så jag tänkte att jag skulle ta med mig min mp3 imorgon o fråga om jag får använda den eftersom jag måste ha liv o rörelse för att kunna koncentrera mig o känna att det inte är ett prov. För vet jag o känner jag att de verkligen är ett prov så glömmer jag hälften o det vill jag inte göra..


Nej nu ska jag sova så jag kanske orkar upp i tid i morgon så man slipper stressa till bussen imorgon. God natt o sov gott

Av Carro - 24 augusti 2011 11:56

Sitter i skolan o har skit tråkigt. Alla som har råd har gått upp för att äta. Jag sitter här skit hungig men jag får vackert vänta tills jag kommer hem.

Idag blir de att fixa papper så jag kan skicka in till soc. Lite sent men de har inte funnits tid. Men idag ska de bli gjort. Har inte så mkt att skriva så vi hörs någon annan gång..


  Bjuder på en bild på mig o Sandra.. ;) På väg att gå ut.. haha

Av Carro - 19 augusti 2011 07:55

Idag är det äntligen fredag o jag ska ta sovmorgon i morgon.. Visst om man jämför med Timo så har jag haft sovmorgon hela veckan o kommer att ha det i 2 veckor till. Sen blir det ombytta roller..


Annars så har det ej hänt mkt. Jag klev upp tidigt av någon anledning o är skit trött därefter. Tyvärr så kommer jag inte ihåg när kiosken öppnar idag. Snyft.. Haha..

O andra sidan så vet man aldrig om bussarna kommer prick 9 heller. Så man kan nog gå förbi där o kolla.


Ikväll kanske det blir utgång som jag sagt i ett tidigare inlägg men inget är bestämt ännu.


O snart ska jag ringa till Sandra o kolla så hon är uppe o vaken.. hihi..


  Bye Bye (som min son säger)

Ovido - Quiz & Flashcards