Jag och mitt liv

Direktlänk till inlägg 30 november 2015

Julafton och julklappar

Av Carro - 30 november 2015 20:00

Alltså förlåt till er alla som ser fram emot jul.


Jag är så less, i år igen.

Melissa är bland det svåraste att hitta på julklappar till, hon är inget barn som direkt leker. Hon har hur mkt pyssel som helst som hon inte alltid är så intresserad av men hon önskar sig ändå. Böcker kastar hon bara omkring och har sönder. Likaså med hennes sterio o skivor. Men hon anser ändå att hon ska ha ha och ha. Hon är/blir inte direkt glad över det hon får. Vilket jag tycker är så jävla tråkigt. För nej jag har inte skämt bort henne när det gäller leksaker eller annat. Hon har inte fått allt hon har pekat på om ens nåt. Så just nu är det som vanligt från släkt och vänner frågan "Vad ska vi köpa till Melissa?" Jag har ingen aning. Hon säger att hon har väldigt mkt intressen o att hon skulle vilja ha ditt och datt men samtidigt så vet jag att mer än hälften av dom sakerna hon önskar sig leker hon inte med. Hon är 9 år och har egentligen tappat allt med vad leka är. Vilket jag tycker är så jävla tråkigt. Dessutom så sitter hon hellre med sin telefon eller surfplatta hela tiden, vilket hon inte får göra här hemma. Här hemma vill jag att hon ska kunna leka med sina saker som hon fått för att hon själv velat ha men det är tråkigt. Man blir lagom less. Sen så finns det ju i vissa butiker rekomendationer på saker till olika åldrar. Mycket av det som är runt Melissas ålder är hon "för liten" för. Och det under är hon för stor för. Och med för liten så vet hon inte vad det är eller hur man använder det. Eller vad man ska ha det till. Så det är inte så skoj. Hon är verkligen svår. Men man försöker, jag försöker varje år till jul och födelsedagar fråga henne vad hon önskar sig o inte ens det vet hon så man får försöka lägga på minnet om man har hört något.


Cleo däremot är lite lättare, det är ungefär samma saker varje år. Lego, bilar, radiostyrt osv osv osv. Han är en typisk kille. I år har vi tänkt att han ska få Hot weels (?) både bana och bilar. Men med honom är det tråkigt att köpa nästan samma saker till hela tiden. Det som ändras är kanske olika bilar, nu mera är han inne på Lego Nijago eller hur det stavas o förra året var det blandat. Men det är svårt.


O ang julafton så har vi inte barnen i år. Utan vi har dom på nyår. Men det blir lite jobbigt (inte gällande barnen) men att alla som firar på sätt o vis frågar när och hur man ska fira. Vem man ska fira med när osv. Det är jätte kul på sätt o vis eftersom det visas att folk vill samtidigt som att något år skulle jag bara kunna stänga in mig och äta julskinka o glo på tv:n någon dag innan jul o efter. Att få sitta i sina myskläder o bara vara, kolla på det man vill och bara känna lugnet. Ist för att behöva åka typ överallt. För att hinna träffa alla. Och inte nog med jul, så har ju Fredde typ hela sin släkt som fyller år i december oxå.... Det blir en jävla röra..


Men vi har klarat det dom här åren så vi ska nog klara detta oxå. Och dom kommande.

Fast just nu känner jag och Fredde att nästa år tar vi alla 3 (!!) barnen och åker till till landet. Julpyntar, fixar mysiga ljus o t.o.m julgran. Det skulle vara så otroligt mysigt. Men man vet ju aldrig hur morgondagen ser ut o allra mindre nästa år.


Så har ni några tips på vad man kan ge en 9 årig tjej så kom mer än gärna med förslag för jag håller på att bli gråhårig pga den frågan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 1 december 2015 13:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 7125152266"

Av Carro - 1 december 2015 11:38

Jag är återigen så sugen på att byta blogg plats. Men jag vet inte vart eller vilken. Det jag vet är att jag inte vill gå tillbaka till blogg.se för där har jag varit förut. Funderar på om jag ska testa nouw.com Men eftersom jag inte har bestämt ...

Av Carro - 30 november 2015 17:00

Ja som sagt den 9/11 var vi och kollade på våran lilla bebis. Och trots att jag gjort detta 2 ggr tidigare med Melissa och Cleo så var jag så sjukt nervös. Vi skulle vara på Huddinge sjukhus kl 11.00 och det var ju inte det härligaste vädret. Vi var ...

Av Carro - 30 november 2015 15:24

Att man kan vara så dålig på att blogga som jag är.. Det är helt sjukt. Och ändå har jag så många tankar o funderingar o annat man kanske vill skriva av sig. Men icke. Sen skyller jag gärna på våran dator en del oxå. Det är ingen jag gärna har så g...

Av Carro - 7 oktober 2015 12:23

          Denna djungel av vagnar. Är verkligen helt sjukt. Jag kan inte minnas att det var så här svårt att välja. Dessa 3 har jag fastnar för i alla fall. Bild 1: Är en crecent barnvagn o den är så fin o ser så mysig ut. Bild 2: Är såklart...

Ovido - Quiz & Flashcards