Jag och mitt liv

Alla inlägg under juli 2011

Av Carro - 29 juli 2011 17:17

Skola o dagis närmar sig i stormsteg. Känns skönt men samtidigt lite tråkigt då vi inte har gjort något förutom att hålla på i lägenheten. I söndags så var vi vid den lilla plaskdammen här i Hovsjö. Där barnen höll på att plaska o jagade fåglar.


  Dom satt o hade jätte kul..

I måndags åkte jag ut till mamma o pappa tillsammans med barnen.. Där sov vi över o jag passade på att basta med mamma. Det var ganska skönt men jobbigt varmt. Sedan åkte vi hem o barnen blev lämnade hos sina pappor. Då jag o Timo's familj skulle fira Teemu som fyllde 20.. Hade verkligen jätte kul. Dan efter så åkte vi ner på stan o var där ett tag. Sen idag så har vi bara tagit de lugnt. Varit på lekplatsen o lekt runt.. Snart är de sängdax för barnen o jag o Timo ska kolla film o äta dip med grönsaker. Något som Timo tydligen aldrig har gjort..

Sen har jag sagt att jag ska försöka att sluta röka. O verkligen försöka. Men jag ska börja med att trappa ner. Men så ska jag låta bli morgon ciggen annars är allt kört..

Ha en trevlig fredags kväll alla hoppa.. ;)

Av Carro - 25 juli 2011 21:24

Jag vet att jag är förbannat dålig på att upt men o andra sidan så har jag inte mkt att berätta heller. Här flyter allt på som vanligt. Denna vecka är det jag som har barnen. O jag kan inte påstå att det är en bra början direkt. Just nu så är Cleo o Melissa fortfarande vakna o gnäller, skriker o är på kanon bra humör eller nåt. Dom somnade tidigt pga att dom inte sovit någon middag o bara varit griniga. Tyvärr så vaknade Cleo av någon anledning så nu är bege barnen vakna o "pigga" eller nåt. Cleo ligger just nu o ropar o jag var där inne nyss.

Timo ligger o sover o jag längtar oxå på att komma i säng då det är dax att börja vänja sig med tanke på att man börjar skolan snart igen.


Imorgon åker min bror o hans tjej till utlandet o jag hoppas verkligen att dom får de roligt. Dom ska vara börja i 2 veckor. Visst lite avis är jag men va fan. Jag klarar mig ganska bra här i Sverige. Man kanske kommer utomlands någon gång i sitt liv. Men jag hoppas att dom får en härlig semester i alla fall.


Just nu sitter jag som sagt o väntar på att barnen ska somna så jag oxå kan gå o lägga mig. Jag sitter o kollar i genom lite filmer undertiden. Spännande spännande. Fast just har jag ingen motivation överhuvudtaget. O nu började Melissa gnälla igen. Med denna gång ska jag göra allt för att inte ge mig. Ända problemet är att Melissa kan hålla på läääänge så med andra ord så kommer inte Cleo somna undertiden. aaahh.. Jag blir galen. Men jag hoppas att morgon dagen blir en bättre dag. Inte bara vädret utan allt..

Av Carro - 25 juli 2011 20:42
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Carro - 20 juli 2011 10:21

Hej, kan ju börja med att säga att Harry Potter filmen var skit bra. Jag är grymt nöjd. Dock så får man inte veta varför snape kallas för halvblods prinsen. Det tycker jag är lite synd så jag ska plöja i genom böckerna o se om det står där. Någon som har läst böckerna? Finns det något svar i dom? Jag tycker i alla fall att filmen är hur bra som helst, dom har gjort de riktigt bra.


Dock så är det låång tid kvar tills nästa bra film kommer, den kommer inte fören 18 november. Suck.. Men man får stå ut o vänta. Fast nu finns de 2 till filmer jag skulle vilja se. Den ena är Bad Teacher o den andra Transformers 3.. Så man får se om man går o kollar på bio eller om man väntar på att dom kommer ut.


Just nu sitter jag ute på balkongen o bara tar det lugnt. Vet inte om jag ska gå in o lägga mig igen eller om jag ska vara uppe. Dock så är det så jävla skönt i sängen.. Så det lutar nog åt att man går o lägger sig en stund till, om man kanske ska läsa eller om jag kollar på film. Jag vet inte. Får se. Ikväll är det tvättstugan som gäller men den börjar inte fören kl 19 o jag ska renbädda alla sängar. Men jag vet inte vad som annars händer.


Jag o Nille har börjat med varannan vecka. Då han har Cleo denna vecka o jag har honom nästan. Får se hur det blir med Melissa. Eftersom jag ska ha henne någonting oxå. Får prata med Nicke om de. Ska även kolla en sak med honom ang lördag. Mkt hänger på honom..  Fast jag kan ju kolla bussar oxå men jag ska kolla med honom i alla fall...


Nej nu har jag inget mer att skriva så vi hörs..



Bjuder på en bild av mina älskade barn. En gammal dock. Cleo var inte så gammal på denna bild. Första är orginal bilden, den andra har en komips fixat.. Älskar er Melissa o Cleo. Ni är mitt allt..   


   

Av Carro - 19 juli 2011 17:28

Jag längtar tills klockan blir mer o runt sju då vi ska börja röra oss upp till Heron City. Där blir det som jag nämnt tidigare Harry Potter. Dom jag har hört av så är den bra men jag har även hört att det är något i slutet som är överdrivet. Men jag har inte fått veta vad utan de skulle vi kanske lägga märke till.


Dom som åker är jag, Timo, Tompa, Tero o Emmelie.. Ska bli skoj..


Tidigare var vi nere på stan o gick, där gick vi till försäkringskassan där vi fixade lite grejer. Som behövs när vi ska ansöka om pengar. Även så köpte jag en mascara till mig själv o ett ganska ballt nagellack som jag ska testa. Så det måste jag fixa nu annars kommer de inte hinna torka. Hoppas att ni får en bra tisdag kväll..

Av Carro - 19 juli 2011 11:37

Sitter här o har ont i hela kroppen, det bästa vore om jag hade ro nog att kunna lägga mig i ett bad för att jag tror att de skulle hjälpa men jag fixar inte att bada när det är så varmt o jag är inte så förtjust att bada överhuvudtaget. Så det får bli en dusch sen när man kommer tillbax från stan. Måste ju förbi försäkringskassan idag..


Sen hoppas jag på att det blir bio ikväll. Men vi får se hur det blir. Men hoppas går alltid.. Då blir det självklart Harry Potter. Sägs att den ska vara bra. Vilket jag hoppas. Med tanke på hur bra dom andra filmerna har varit så.. O sista boken är oxå skit bra.. Men dom kan ju inte göra allt efter en bok. Men.. men..


Nej nu har jag inte tid att sitta här mer så vi hörs..

Av Carro - 18 juli 2011 10:19

Som ni kanske märker så jag är jag skit dålig på rubriker..

Men det är ju som sagt bara en rubrik.. Visst jag är kanske inte så bra på att skriva spännande inlägg heller men jag skriver för min egen skull eftersom jag har så mkt tankar o bara vill skriva om skit saker om det är så..


Igår läste jag ut "Om jag kunde drömma" med Stephenie Meyer för andra gången. Dom böckerna är ju så jävla bra. Jag trodde inte att jag skulle kunna läsa böckerna efter att jag hade sett filmerna men böckerna är ju helt underbara.


Igår gjorde jag tappen att åka till Micke o Maria med barnen, o med tappen menar jag då att jag åkte dit utan vagn till Cleo så jag fick ju bära honom. Det var jätte trevligt att fika där som vanligt o Melissa älskar att leka med Denize. Som Melissa sa när vi var på väg hem att Denize är hennes bästa kompis.

Efter vi hade varit där o fikat en stund så åkte vi förbi maxi där jag skulle köpa nässpray o halstabletter till Timo. Det var ju oxå en pärs.. Att få Melissa att lyssna o att samtidigt gå o bära Cleo. + Att bära en påse med våra tröjor i. Det blev lugnt om jag säger så. Nästa gång det blir fika där så blir det att ha med vagn om man inte får sjus av någon vänlig själ fram o tillbax. O spec med barnen. haha..


När vi kom hem så kom Nicke o Maria o hämtade Melissa, så Cleo fick vara kvar med oss. Men vi busade o kramades med honom o efter bara några timmar så var han jätte trött o ville gå o sova. Tompa kom upp en snabbis oxå. Timo´s lillebror. Det är alltid lika trevligt att träffa alla i hans familj. Efter maten så gick vi som sagt o la Cleo o sedan så satt vi o kolla på film. Mysigt mysigt..


Idag blir det iväg till maxi bl.a o ska handla lite allt i allo som behövs här hemma. Sen vet jag inte om Cleo ska till sin pappa idag eller imorgon, då Nille kommer hem från Östersund idag. Men sen får vi se när o om han orkar. Jag har inge bråttom att lämna tillbax han. Så vi får helt enkelt se.


Ska snart gå på bio oxå, då det blir Harry Potter. Ska bli spännande.Har bara hört bra om den o jag hoppas att man får veta vad man får veta i boken.


Nej nu ska jag gå in o kolla om Cleo har vaknat eller om han fortfarande sover. Ha en bra dag..

Av Carro - 16 juli 2011 11:03

Sitter o spelar ett spel som jag har fasnat för på fb. Jag vet, skit tråkigt att sitta där men detta spel var faktiskt helt okej. Frågan är bara hur länge jag kommer att spela det eftersom jag har hittat andra spel som oxå har varit roliga men jag har lixom lagt av efter ett tag. Men det kanske är så det ska vara. Jag har dessutom precis lagt barnen då det inte ens gick att prata med dom utan att dom praktiskt taget gallskrek. Underbart när barnen har vaknat på sitt bästa humör eller nåt.


Timo ligger fortfarande o sover o har det bra. Fast han vaknade tydligen i natt för att hans öra började tjuta igen. Ja han lider av tinitus o tydligen kraftig sådan. Jag kan tänka mig att det är jävligt jobbigt, o spec då när han inte kan sova ordentligt. Han måste ju tex ligga o sova med tv:n på.. När jag sov över hos honom när han bodde hemma hos sin mamma så hade han både tv o datan på. I ett litet jävla rum. O jag kan lova att det blev varmt. + att de är redan så varmt i dom radhusen på sommrarna. Det är som när jag sov där när Timo var i finland. Så när jag gick upp för att röka så låg ju hans lillebror i soffan. Vilket jag har stor förståelse för. Fattar inte hur man kan sova på övervåningen när det är kanon sommar ute. Jag har oxå gjort de o man höll verkligen på att dö av värmeslag. Kan bara inte förstå.


Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva som vanligt utan jag bara pladrar på som vanligt. Det händer lixom inte så mkt i mitt liv just nu så jag har inte mkt att skriva om. Det händer inte mkt i mitt liv för övrigt heller. Men jag tycker ändå att det är skönt att skriva av sig..




Det ser inte ut att vara så roligt väder o det blåser ganska kallt. Jag vet att vi har 1 plan denna helg o det är att vi ska till några kompisar. Dock så vet jag inte om de sker idag eller som vi går/åker dit imorgon.. Måste ju prata med dom oxå.

Sen har jag återigen fått en dille på att jag vill tatuera mig igen. Jag hade de får någon månad sen men sen lugna de ner sig o sedan så har det blossat upp igen. Jag har ju sagt att jag vill fortsätta på 1 tatuering men jag vill ha 3 st till. Jag har ju redan 1 på armen där de står Melissa Cleo men jag tycker att de ser så tomt ut så jag vill fortsätta. Göra nå mer helt enkelt. Dom andra 3 vill jag göra 1 späckhuggare på sidan av vaden, någonting i ljumsken o sen vill jag göra min släkts adels tavla på ena skuldran.


   Min släktsadels sköld..    

Något liknande som denna skulle jag vilja tatuera in. Späckhuggare för mig står för styrka.


Alla tatueringar jag har/vill ha betyder något för mig. Det är inget jag gör bara för nöjets skull. Om ni förstår hur jag menar..


Nej nu ska jag lägga ner här o kolla till barnen. Ha en bra dag!!

Ovido - Quiz & Flashcards