Jag och mitt liv

Alla inlägg under juli 2012

Av Carro - 30 juli 2012 06:43

Då var man framme och har pratat med R, han kommer och hämtar mig här antagligen för att fixa kläder.. Börjar bli riktigt nervös eller rättare sagt jag är riktigt nervös. Det är ett enormt stor byggnad och det känns dom att jag har glömt allt.. Lite halv läskigt måste jag säga.. Men jag hoppas verkligen att de kommer att gå bra.. Men ja.. Vi får väl se, måste ju ge mig själv och stället en chans. Ska ju ändå jobba i 3 veckor och sedan får man se hur det går om jag är tillräckligt duktig så kanske jag får jobb. Men som sagt.. Nu är de bara ett test..

Av Carro - 29 juli 2012 19:47

Japp, jag är hemma i min lägenhet nu men känner det att Södertälje kommer aldrig att vara hemma för mig. Satt på bussen med gråten i halsen och hela kroppen och huvudet ropar "Nej jag vill inte, vill stanna hemma". Hölö har man ändå varit i sen man var mindre och Järna har jag bott i 17 år.. Visst jag trivs bra med att bo i eget, trivs ganska bra här i lägenheten men det är inte hemma. Jag har känt de på mig länge men nu fick jag det verkligen bekräftat.. Men men..
Jag hoppas i alla fall att mor och far + bror o Sara kommer att bli glada när dom kommer hem. Tyvärr så kan jag inte skriva här vad jag gjort eftersom dom läser bloggen och vill inte avslöja innan dom kommit hem.

Nej nu blir de dusch för mig, kanske ett bad.. Sen sängen.. God natt

Av Carro - 29 juli 2012 10:07

Ja idag blir det städning och fix..
Barnen ska till sina fäder och jag ska hem.. Känns lite trist men de är som de är och imorgon är det upp och jobba. Upp vid 5 på morgonen.. Känns ju som de gör.. Men men..

Bjuder på en bild på Cleo som är som han är :D finns ingen förklaring mer än att han är lik sin far.. Haha

Av Carro - 28 juli 2012 22:27

 


Denna vecka har gått för fort.. Samtidigt som att de ska bli skönt att komma hem o se så att min lägenhet står kvar.

Vad man har för post osv.. Se om Rokia är levande (nej jag har inte lämnat henne utan tillsyn)

Samtidigt som att de ska bli skönt att komma hem så blir det tråkigt.. Det är så fridfullt att vara här och man kan låta barnen vara ute själva utan att behöver oroa sig. Låta dom bada utan att man behöver sitta och kolla dom hela tiden. Man kan sitta och läsa eller bara sova i solstolen. Som jag har gjort denna vecka, jag har läst 3 ½ bok denna vecka. Och jag har solat lite. Dock så syns det inget på mina ben men ändå. Jag har i alla fall haft en helt underbar vecka. Barnen har älskat att vara här. Och tack vare att min far har en perkilator (???) att koka kaffe i så vill inte jag hem till min kaffebryggare.. hehe

Men jag har känt mig så fridfull, jag har hört barnen skratta med varandra i vattnet, rivit bland mormors kuddar och filtar men dom har hjälpt till att plocka upp dom. Utan tjafs. Jag tror att denna vecka har varit kanon bra för oss 3 och det är så underbart härligt..


Men imorgon börjar en liten del av allvaret, då ska det städas här hemma och fixas. Innan mamma, pappa och bror kommer hem. Barnen blir hämtade av fäderna och jag ska hem. Sen på måndag så ska jag börja praktisera uppe vid Globen. Det kommer säkert att gå bra men jag börjar bli mer och mer nervös. Dels för hur fan jag ska hitta rätt eftersom jag inte rör mig där uppe och sen hur det ska gå. Om jag kommer ihåg hur man gör som plattsättare. 

Det är många frågor som rullar i huvudet. Dels om jag minns allt som jag lärde mig när jag plugga och sen hur kommer chefen att vara?, mina arbetskamrater osv osv osv.. Men det är ju inget jag kan få svar på genom att grubbla utan jag får helt enkelt vänta och se. Kan inte göra så mkt annat..


Men som ni märker så är det just nu sådana delade känslor.. Så jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen.

Men jag är mkt stolt över Cleo, han har endast blöja när han sover för kvällen och så nu när han skulle sova så ville han inte ha någon nyponsoppa.. Är så STOLT över min älskade son för sådana bra framsteg han gör.

Själv klart är jag stolt över Melissa oxå men just att jag kände att jag ville skryta lite över Cleo denna gång. Nästa gång eller någon gång så är det Melissas tur oxå. Troligen och kanske på onsdag då Melissas semester är slut.

Stora tjejen börjar på fridtids då innan hon börjar den 20:e augusti i skolan..

Skit vad tiden går fort och vad detta inlägg blev långt.. hihi

Ja så kan de gå


 

Fina blommor som min älskade mor fick av mig för ett tag sen <3 Tyckte hon var värd dom bara för att <3


Av Carro - 25 juli 2012 21:30

Kvällen kunde ha slutat bättre än den gjorde.. Barnen bråka (övertrötta) efter allt bad.. Skulle släppa ut flugor från köksfönstret och får mammas ljusstake på foten, sparkar i en ganska stor sten när jag skulle vattna blommor så hela lilltån vek sig, halka i trappen och slog i knät och då var jag på väg uppåt, blev skrämd av en fågel medan jag satt och läste, Cleo vakna nyss och var helt hysterisk så jag blev rädd... Men nu sover han i alla fall.. Ja kvällen blev som den blev.. Hoppas på bättre lycka imorgon.. Men ont har jag typ över allt i alla fall.. Suck

Nu blir de att gå in och kolla om de är nå roligt på tvn..

Bad

Av Carro - 25 juli 2012 15:58

Helt otroligt, barnen har badat i snitt hela dagen. Med en paus att gå med Sandra till bussen, och sova lite middag. Och inte ger dom sig heller.. Dom säger att dom fryser och man ser att dom hackar tänder. Men inte fan får man upp dom för de. Det är ju tur att de är varmt i luften. Sj ligger jag på en filt på gräsmattan och bara njuter.. Ligger dock och funderar på vad vi ska äta.. Man orkar ju knappt för att de är så varmt..

Förhoppningsvis så kommer Madde och Moa hit imorgon.. Men vi skulle prata mer i morgon <3

Av Carro - 25 juli 2012 10:56

Här ute njuter vi för fulla muggar. Barnen badar och jag sitter i skuggan och njuter. Ska snart sätta mig i solen och se om man får lite färg. Sandra har åkt hem så de är lite tomt just nu.
Sandra följde ju med mig till Hölö igår och vi har spelat brainstorm och det var riktigt skoj..
Nej nu blir de att sätta sig och läsa lite och höra barnen bada <3

Av Carro - 24 juli 2012 13:42

Väntar just nu på att klockan ska bli 14 så man kan börja mötet och sen komma bort från denna stad igen. Skönt att komma iväg och vara i Hölö. Nille åkte iväg nyss med barnen för att åka ut och låta barnen bada lite. Jaja, hoppas att klockan går fort och att mötet inte är så långt..

Ovido - Quiz & Flashcards