Jag och mitt liv

Alla inlägg under december 2011

Av Carro - 31 december 2011 12:33

Sitter här o vet inte riktigt alls vad jag ska skriva.

Ska snart iväg till affären o handla lite, sedan så ska jag hem o städa lite. Varför? För att jag vill. det kommer inte att ske något spec idag i alla fall.. Sover förhoppningsvis igenom nyår.. O tar nya tag imorgon eller så..


Sitter just nu o letar efter lite musik.. Lite nytt o bra.. Skulle så gärna vilja ha Takidas skivor och Dead by april..

Säkert en massa mer men de är dom jag kommer på nu. Sabaton skulle inte vara så dumt heller.


Nej jag har inget att skriva. Känner mig ganska tom.. Eller väldigt förvirrad mer.. Mycket tankar o känslor som snurrar runt..


Bye bye

Av Carro - 30 december 2011 12:18

Nyår närmar sig och jag känner mig bara mer o mer kluven.

Jag vill mer än vad jag kan göra, vad jag kan "fixa" (har tappat bort rätt ord)..


Jag vet inte hur jag ska göra, hur jag ska gå till väga, vad jag ska/skulle säga om de skulle ske..

Jag hatar det här. Jag verkligen hatar.


Vilket val jag än gör, väljer så kommer någon bli förbannad eller sårad. Jag orkar inte med de här..


Annars då? Jo jag fick sovmorgon, visserligen pga lite fusk  

Barnen vaknade kl 7 i morse så jag satte på Disney Junior film åt dom, sen fick jag sova o dom kollade film.. hihi..

Ganska skönt.. Nu så har jag lagt barnen i hopp om att dom ska sova middag men som det ser ut nu så kommer det inte hända.

Spec inte Cleo. Vad som händer sen vet jag inte, jag hoppas att en tjej kommer o hämtar säng gaveln, men de märker vi. Men det är ganska mkt som hänger på de. Dels så blir jag av med den.. O sen lite annat smått o gott..


Just nu känner jag att jag vill upp till Ikea o kolla om dom har lådor som får plats under sängen. Jag vill lixom försöka göra mer utrymme i barnens rum. Jag o Timo fick/köpte en stor låda på hjul där jag har barnens leksaker o det är ju skit bra, men sen fick jag även en bäddsoffa av Timo´s mamma o eftersom den ska kunna användas när det är dax så står denna låda ivägen. Jag vill byta ut den till nå mindre o smartare. Men lådan kommer jag ej göra mig av med. Den är faktiskt smart o bra att ha.. Så den får åka ner i källan så länge.

Likadant så vill jag fixa om i sovrummet, byta plats på sängen o bli av med fotöljen där inne. Få den andra soffan hit, men de får nog väntas med lite. Den står ju ute i Enhörna hos syster o Nenne, men Nenne har skadat sig så än får jag inte hit den. Jag vill ha hit mina kristall glas, vin glas o whisky o grogg glas från Nille.. O ställa in allt i vitrinskåpet som nu står stadigare när jag flyttade på det. Skumt, lika så vill jag ställa in mina Edelswärd´s tallrikar där. Men det jag ju göra när som, men samtidigt så vill jag vänta lite då man aldrig vet om man måste flytta på skåpet med tanke på soffan..

Ganska skönt sen när nästan allt i v-rummet är av samma materiall (typ) och i träfärgat, bara att lite är ljusare än de andra o en del är mörkare. Men jag tror o är ganska säker på att de kommer att bli bra o snyggt.

Jag vet inte men jag älskar detta träfärgade, eller där man verkligen ser kvistar o sånt.. De ser så naturligt ut..


Haha.. Nu blev de bara massa svammel, så vi hörs någon annan gång.

Bye bye


 

Av Carro - 28 december 2011 19:09

Jag har suttit och tänkt på en sak här efter att Lotta åkte. Jag har verkligen inget liv.

Visst jag har några kompisar o få vänner men när man inte hör ifrån dom eller hör av sig till dom så händer ingenting.

Inte ens när jag är utan barnen. Behöver verkligen komma ut o träffa folk men jag vet inte hur eller vart..


Jag har ingen att kramas med.. Ingen att sitta o bara prata med.

Jag hade spec 1 vän jag värderade högt men pga min fb som strula så försvann hon på fb. Skrev till henne men pga strulet så antog hon att jag inte ville vara hennes vän mer. Mindre kul om jag säger så.. Testade att skriva tillbax o hur det låg till men jag har inte fått något svar.

Trist, men så är det..

Madde är ju en av mina bättre vänner. Men det är ju inte alltid hon har tid eller ork. Eller att man tänker på att höra av sig.


Jag har aldrig riktigt varit så att man ringer kompisar o tar en kaffe på stan.

Men en person har tjatat så många ggr att jag ska komma på en kaffe men jag verkar ha svårt att komma dit.. Skäms lite faktiskt.. Men jag går ju emot mig själv. Jag vill ha mer kontakt med folk o ändå när jag blir erbjuden fika så går jag inte dit. Fattar inte.. Sån jävla dubbel moral.. eller jag går emot mig själv..


Men jag har betämt mig för lite ändringar.. Vad de blir, de återstår o se. En sak i alla fall o det är ju att jag ska börja träna ordentligt. Resten får ni se, ni som är intresserade..


Nu ska jag komma film.. Hörs.. Bye bye

Av Carro - 28 december 2011 14:34

Jag har pratat med Lena och Roland nu. Vi ska fixa ett möte och prata. Allt hänger på om AF kan betala aktivitetsstöd. Jag hoppas verkligen men jag får inget veta fören nästa år troligen.

Så det är bara att vänta o se.


Lotta och Stoffe har precis varit här. Skoj skoj.. Trevligt med lite fika sällskap. Det känns inte så kul att sitta själv. Sitter bara och funderar på saker som jag inte kan rå för..


Jag har ett medelande till dig, du fick mitt sista sms igår. Vill du mig någonting så vet du vart jag finns.

Jag har försökt få tag på dig i dagar nu. Visst att du inte kunde vara med på jul, men de finns fortfarande nyår.

Men jag tror inte att du kommer att dyka upp då heller. Jag skulle bli förvånad. Det ända jag har bett om är ett livs tecken från dig. Men inte ens det. Men du kanske anser att jag inte är värd det. Jag hoppas att du blir lycklig med de valet/valen du gör. Jag kan ärligt säga att jag saknar dig. Men jag har bönat o bett flera ggr. Sagt förlåt för saker jag inte ens behöver egentligen. Vill du fortfarande ha mig i ditt liv så vet du vart jag finns. Jag tänker inte böna o be mer. Hur mkt jag än tycker om dig, älskar dig. Hur mkt jag än saknar dig. Det gör t.o.m ont att titta på bilder på dig.. Du fattar ju inte att jag lider, men kanske tycker du som sagt att jag ska ha det..


Nej, snart är det dax att fixa maten. Dock vet jag inte om det blir bacon eller om det blir köttfärssås. Men det märker vi.

Av någon anledning så känner jag mig nervös. Jag vet inte varför.. Kanske är det en orolig känsla, eller nervös.. Jag vet inte.. Men någon känsla i kroppen har jag..


Nej, nu har jag inte tid att sitta här mer för stunden. Kanske kommer de mera inlägg. Kanske inte..

Men vi hörs..


  Bye bye

Av Carro - 28 december 2011 12:11

Kanske kanske kanske, har jag en framtid innan plattsättningen ändå.. =)

Ska bara ringa ett samtal så kanske jag kan börja igen. Yes..

Men jag ska inte ta t för mkt.. Men då gäller det för mig att jag MÅSTE börja träna nästa år. Med eller utan sällskap.

Nej, nu blir det att fixa musik o sedan ringa.. Berättar mer sen


Bye bye


  Kanske kanske

Av Carro - 27 december 2011 10:21

Just nu sitter barnen o kollar på Disney Junior.. Brukar inte låta dom titta på tv på veckodagarna men idag är ett undantag. Jag började dagen med att flytta mitt vitrinskåp. Jag har nämligen fått för mig att jag ska möblera här hemma. Skoj skoj.. Ända problemet är att jag behöver hjälp. Dels pga min skada sen pga att jag inte klarar av att bära allt.

En av garderoberna ska från mitt rum till barnens rum, sen ska skänken som står där inne ut hit till v-rummet. Så jag har någonstans att lägga spel och lite annat smått o gott. Sen ska soffan bytas ut. Så jag får syster o Nenne´s soffa, den är skönare än denna. Sen ska det möbleras i sovrummet oxå. Så min kista får plats och för att de inte ska se så rörigt ut. Denna soffa som jag har nu ska kanske min farbror ha. Inte Bengt utan Johan.

Hoppas att det blir av idag så man sllipper de sen.


Men det beror ju på om syster o Nenne orkar.. Men som sagt, undertiden som jag väntar på besked så ska jag diska och försöka dammsuga. Jag gör så mkt som jag orkar, med tanke på skadan och att jag inte har sovit någonting. Men o andra sidan så kanske det är därför jag har så mkt energi..


Nej, nu har jag inget mer att skriva. Men jag kan ju säga så här. Att bli helt ignorerad av någon man tycker så mkt om. Det är fan inte kul.. Men ja, vad ska man göra. Jag hade precis bestämt mig hur jag ville ha det. Mellan oss.. Men eftersom jag blir ignorerad och att man inte får någon kontakt, de har fått mig att fundera igen..

Jag och barnen saknar dig.. Du vet vem du är..


Nej, nu blir det att fortsätta här hemma. Ha en bra dag..

Bye bye


      Bjuder på lite bilder efter en bra dag. De är ett tag sen men ändå. Bild 1 så leker Melissa o Cleo affär.. Bild 2 och 3 så testar barnen Timo´s skatebord (?) o åker runt lite.

Av Carro - 26 december 2011 12:23

Det är måndag idag, o jag mår skit. Har så jävla ont så jag vet inte vad jag ska göra..

Men Cleo har man fått hem oxå, o Melissa kommer senare.. Hon skulle få sova middag hemma hos Nicke o Maria först..

Sen kommer hon.


Hoppas verkligen att de kommer att gå bra. Annars vet jag inte vad jag gör..

Just nu försöker jag få kontakt med en vis person som inte verkar vilja..

Som inte verkar vilja ha kontakt med mig..


Jag lider.. Det gör ont..


Bye bye

Av Carro - 25 december 2011 21:47

Ja min jul har inte varit orginell..


Jag åkte ut till syster o Nenne redan den 23:e, där vi spelade bingolotto.. Kanske inte det roligaste men det var skoj.. Jag har inte spelat de sen min farmor gick bort tror jag.. O det är 11 år sen. Sedan kom en kompis till syster o nenne o vi satt o spelade Yatzy. Det var riktigt skoj.. Det var länge sen om inte annat. Sedan gick vi o la oss. Jag sov i Lilly´s rum.

Sedan kom julafton, o det kändes inte alls som jul. Så tråkigt väder. Jag, syster o Nenne åkte in till Södertälje för att träffa mina barn o handla lite. Sedan när vi var på väg hem så ringer mamma o pappa o kollar vart vi är. Då visar det säg att dom står utanför syster o Nenne. Självklart kom dom med soffan som bror o Sara hade köpt till deras lägenhet men eftersom dom inte hade den kvar så fick syster o Nenne soffan.

Sen kom dom med lite julklappar, jag som hade väntat mig att jag inte skulle få nå.. Inte av någon.. Men en glad överraskning blev det i alla fall. Bror o Sara kom oxå.. O dom stannade kvar över natten, mamma o pappa stannade på en kaffe o glögg.

Sedan så efter mamma o pappa åkt så började vi med maten o hade det riktigt trevligt o skoj. Efter maten så plockade vi alla undan o när det var klart så började vi busa. Jag, bror o syster..

Vi testade våra magmuskler bl.a, när bror skulle slå till mig efter att vi kört ett varv så blev det ett fel slag o lite för hårt.

Han råkade träffa mig precis under rebenen på höger sida. Jag tappade andan o satte mig på huk. Sen minns inte jag mer fören Nenne satt framför mig för att kolla hur de var med mig. Vad jag fick höra så här efter så satt jag på huk, knuffade bort syster o bror. o la mig ner o stirrade rakt fram. Ingen fick någon kontakt o ingen kom heller ihåg hur länge jag var borta. Läskigt kan jag säga. Fick så jävla ont så det slutade med att ambulansen med sjukvårdare kom. Dom kollade o frågade men jag hade turen att jag inte behövde åka in. Men jag skulle höra av mig så fort jag fick lite mindre ont, eller att jag blev blek. Men detta trots en olyckshändelse så var det nog bland det läskigaste jag har varit med om.. Fy säger jag bara. Jag har aldrig haft minnes luckor, men nu vet jag hur det är.. Jag har heller aldrig svimmat, o jag är 24 år.


Jag har fortfarande ont men idag kände jag att jag ville åka hem. Jag känner att jag vill sova gott då jag inte fixar/fixade att ta mina barn idag, så ska jag få hem dom imorgon o vill i alla fall vara i lite bättre skick än jag är idag. Är jag inte de, så vet jga inte vad jag gör. Jag vill få hem mina barn, men samtidigt så kan jag inte så kan jag inte. Om jag har skit ont som idag eller igår så kan jag inte ta hand om mina barn. Men nog fan är jag envis nog..


Men just nu är det bara att ta det lugnt för mig som gäller.. Just nu är jag minst sagt jävligt sårbar, både psykiskt o fysiskt. MEN jag är fortfarande kapabel att ta hand om mig, mina barn o mitt hushåll.. Så det så..


Just de, jag fick en JÄTTE mysig tröja utav mamma o pappa, älskar den.. Sen fick jag o mina syskon varsina present kort på Sf o Ikea. Utav bror o Sara (?) fick jag 400 kr till mat o hushålls-saker helt enkelt. Underbara bror..

Melissa o Lilly skulle få en varsin julklapp utav bror men den var tydligen slut när han skulle köpa den. Så de kommer, men Cleo har sin julklapp här hemma nu.. Barnen ska få öppna sina julklappar här hemma imorgon, när dom kommer hit. Hoppas att dom blir glada. Men det tror jag nog..


Nej, snart ska jag gå o lägga mig i sängen o bara ta det lugnt, som sagt.. Jag får inte anstränga mig för mkt..

Ha en bra kväll o jag hoppas att ni hade en bra jul.. Min jul var bra, men den var obehaglig oxå..


Bye bye

Ovido - Quiz & Flashcards