Jag och mitt liv

Alla inlägg under maj 2015

Av Carro - 29 maj 2015 10:41

Skit vad jag saknar att skriva men jag är så dålig på att komma ihåg och jag har inget roligt att skriva om. Det är bara en jävla massa funderingar och jobb. Men jag trivs i alla fall på jobbet och det känns bra. I onsdags hämtade jag Cleo för att umgås lite med honom innan jag ska jobba igen och han ska tillbaka till sin far. I alla fall så gick jag och Cleo till centrum igår och njöt av vädret. Jag skulle köpa en ny laddare till Fredde, IGEN. Det har konstigt nog gått åt en del. Men så passade vi på att mysa i solen lite. Cleo fick en glass och jag tog en öl. Det var otroligt mysigt att bara vara. Efter det så gick vi o kollade efter nya underkläder till mig. Visst hittade jag men även Cleo och Melissa fick lite grann. Cleo ville ha nya kalsonger och strumpor men batman och superman på medan Melissa fick en tröja och nya leggins för exakt samma pris. Det är faktiskt helt sjukt. Men det har ju självklart med märket att göra och vad det är på sakerna. Efter det så hämtade vi Melissa och därefter så gick vi hem. Barnen gick ut och lekte och jag började med maten. Och plockade undan lite.

Tänkte att jag ska plocka lite idag oxå, tvätta lite och så.


Idag är det inte en jätte bra dag. Jag känner mig rätt nedstämd och det har sina orsaker men inget jag tänker eller kan ta här. Det är väldigt många tankar i huvudet, och det ända jag känner är att jag som sagt är nedstämd, känner mig otillräcklig osv. Och ibland får man faktiskt ha dom tankarna. Jag försöker att tänka på positiva saker om mig själv för att få bort dom onda tankarna men när det är så här och man mår så här så konstigt nog så har jag alltid lättare att klanka ner på mig själv för det är det jag är mest van vid. Har det inte varit andra som gjort det så har det varit jag. Och det är fan inte kul, jag önskar och kämpar med att bygga upp mig själv, att bygga upp mitt självförtroende och min självkänsla. Men allt sätter sina spår, och det är svårt att få bort dom.


Hoppas ni i alla fall får en bra fredag och jag hoppas att mitt mående vänder.

Av Carro - 15 maj 2015 14:10

Här har man inte skrivit på evigheter känns det som, och det är säkert så oxå.


Men mitt liv har rört sig kring barn och jobb. Självklart gubben oxå.


Jag har börjar gått själv på jobbet och har nu jobbat 3 dagar helt själv, jag är ju timanställd så jag hoppar ju just nu inte hur mkt som helst utan hoppar in när det behövs, ligger på lite lixom. Så jag jobbar när jag kan eller rättare sagt när jag får. Jag tar alla pass jag kan men har sagt nej till 2 st denna månad. En kväll då jag inte hade någon som kunde ta Melissa och en då jag skulle hämta hem Cleo och det ville jag inte hoppa över. Men utöver det så har jag jobbat. Första gången jag jobbade själv så var det under en helg. Tack o lov så var det ett pass men inte allt för många timmar. Jag började halv 8 till 12.30 och så hade jag så snälla arbetskamrater som hjälpte mig. På lördagen höll jag på att få sådan panik att jag skulle kunna gett upp på än gång och sagt upp mig. Men jag löste det med en del förseningar. Men jag kom i fatt och det är jag glad över. På söndagen så gick det så mkt bättre, fast då gick jag i ett hus som var så mkt stressigare men där fann jag ändå lugnet och hittade min rytm. Och det blev en timmes övertid =)

Igår jobbade jag oxå och fick fan inte det lättaste "kortet" där det står vart man ska och vad som ska göras. Skit alltså, det blev kaos ett tag men jag ordnade upp det även där, sen så var ju sökaren väldig tyst så det var ganska skönt. Det blev ingen jätte stress men bara en del.

Jag kom hem vid 22 igår och hade då även hunnit fått veta hur det gick i hockeyn och det är skit tråkigt för sverige men jag pratade en hel del med mamma på vägen hem och det var skoj. Hela 55 minuter pratade vi med varandra.


I onsdags däremot så lämnade jag Melissa i skolan och åkte sedan ner till Södertälje där min bror plockade upp mig. Därefter så åkte vi till brors och Saras lägenhet, som dom har flyttat till. Skit alltså, enligt mig så var det verkligen en fin och mysig lägenhet med mkt utrymme och och en större än den innan. Dessutom så har Oliwer ett egen rum och dom har en ute plats, en alltan och gräsmatta. Måste erkänna att avis blev jag, trots att det hade varit en för liten lägenhet för oss. Men vilket läge =)

Jag fick umgås med min bror, Sara (en liten stund innan hon åkte till jobbet) och min underbara brorson Oliwer. Det var grymt. haha

Efter några timmar så åkte vi till Södertälje igen och hämtade upp pappa och Cleo för att sedan ta en tripp upp till Stockholm till min moster för att hämta upp en divan till mamma. Fy fan vilka jävla köer det var, bland det värsta jag varit med om. Vi kom äntligen upp till moster, och det var så kul att se henne. Jag tror inte att jag har träffat henne sen min morfar gick bort och det är 10 år sen. (Läskig tanke   ) Sedan åkte vi hem hit för att hämta en soffa som vi har haft här hemma som nu bror och Sara skulle ev ha. Skulle dom inte ha den så skulle dom kasta den eller kolla med någon annan.

Men det var skönt att kolla hem efter att ha suttit i en bil hur länge som helst. Men det var så kul att få umgås med min bror, och brorson, jag saknar dom lixom.


Idag så väckte barnen oss tidigt som vanligt, suck.

Melissa betede (stavning?) fruktansvärt illa mot mig och sin bror så Melissa fick inte följa med till leklandet idag. Så även jag fick vara hemma. Både skönt och tråkigt. Men Melissa blev inte allt för glad men jag tänker inte belöna dåligt beteende. Så Cleo och Fredde åkte dit tillsammans med Freddes bror, dotter och tjej. Så jag tror att Cleo har haft det skit kul.


Nej nu orkar jag faktiskt inte skriva mer, ska försöka bli bättre på att skriva men samtidigt så är det inte så mkt som händer. Men det är ändå skönt att skriva av sig lite, intressant eller inte.


Ha det gott

 

Bjuder på en bild på Oliwer och Fredde   

Vet inte vem av dom som ser mest undrande ut. Haha Men Oliwer skulle absolut sitta i Freddes knä. Underbara barn, som jag älskar mina barn och min syskon barn så otroligt mkt   

Ovido - Quiz & Flashcards