Jag och mitt liv

Alla inlägg under juni 2011

Av Carro - 30 juni 2011 10:50

Sitter här hemma hos Sandra o har precis vaknat. Idag blir det ingen praktik då jag har ganska mycket att göra. Jag ska börja packa mina saker hemma hos Nille. Nille o Carita ska hämta saker från Carita som ska hem till Nille eftersom Carita flyttar dit. Vart allt ska få plats vet jag inte. Men sånt löser sig alltid. Sen ska jag hämta nycklarna från Telge Hovsjö. Så jag kommer in i lägenheten på lördag. Då mamma o pappa hjälper mig med flytten. Ikväll ska jag o Timos bror hämta en soffa som jag ska ha. Spännande..


Timo drog till Finland igår o vi smsade till o från men nu kan jag inte höra nåt ifrån honom. Han åkte över gränsen vid halv 10 tror ja klockan va. Trodde inte de va möjligt att sakna någon så mycket. Vill ha hem honom igen men jag får vackert vänta tills söndag eller måndag. Men jag tänker på honom hela tiden o jag hoppas att han har de bra.. Nej nu vet jag inge mer att skriva men vi hörs..

Av Carro - 27 juni 2011 13:30

Idag är det inte mkt som händer. Egentligen så är det praktik men det fanns inget att göra så vi slutade tidigare. Lite trist men så är det.

Annars så ska jag o Timo ner på stan för att fixa lite skit. O hoppas att det går som jag vill. annars är jag körd..


Flytten närmar sig med stormsteg lika så Timo´s resa till Finland. Fan vad jag kommer att sakna honom. Men jag kommer ju ha lite att göra men ändå. Dock så åker dom redan på onsdag. O då kommer jag inte ha mkt att göra. FAN!! Men på torsdag kväll så blir det att hämta soffa o ställa den i lägenheten. På fredag är det skolavslutning o sedan ska jag o Sandra upp till lägenheten o städa o fixa. Sedan på lördag så blir det att flytta ordentligt. Skönt.. Mamma o pappa ska ju hämta barnen´s säng oxå. Nej nu känns det som att jag bara upprepar mig hela tiden. Så med andra ord så har jag inget mer att skriva. Men jag kommer att sakna Timo så jävla mkt..   

Av Carro - 26 juni 2011 23:15

Så här ligger allt till.


Jag blev tillsammans med Nille för ca 4 år den. Jag trodde att han o jag skulle vara tillsammans länge. Vi fick en son o allt va bra. Men ju mer o mer jag blev "instängd" hemma eftersom jag inte hade något jobb eller så. Eftersom jag inte kom ut någonting förutom med barnen så började mina tankar att vandra o jag började må sämre i mitt o Nille´s förhållande. Sen efter ett tag efter att Cleo fyllde 1 så skickade jag in en lapp om ett erbjudande att börja en utbildning som Basta o Telge Hovsjö hade fixat. Som heter Hovsjö Byggarna. I alla fall så kände jag att det är faktiskt min tur att komma ut lite så jag skickade in den o jag kom med. Så jag har gått som Hvsjö byggarna nu i ca 6 månader.  Efter ett tag så kände jag att jag lurade mig själv och Nille att jag fortfarande tyckte om honom. Jag ville inte göra honom så illa men samtidigt visste jag inte om jag vågade ta steget att lämna honom. Men tack vare minst 2 personer så tog jag de steget. Jag o Nille blev bara mer o mer som vänner o visst att man ska kunna prata med den man är tillsammans med men närhet vill man ändå ha. Eller i alla fall jag.. Så jag o Nille satte oss o prata o så fick de bli. Att vi skulle vara vänner men inget mer än så. Dock så i samma veva som detta hände så började mina känslor för en annan person att växa. O det gick inte att minska ner de. Jag försökte faktiskt. Eftersom att det inte är så snällt mot Nille att bli tillsammans med en ny precis efter man har gjort slut med honom. Så jag gjorde faktiskt allt för att inte känslorna skulle blåsa upp mer än dom redan hade gjort.

Dock så gick det inte o med tiden så blev känslorna starkare o starkare.

Men jag höll i alla fall hela tiden på att söka lägenhet o fixade runt allt sånt. Men så med tiden så flyttade en av Nille´s gamla kompisar in o jag flyttade mer eller mindre hem till Timo. Mina saker står fortfarande kvar hos Nille men dom ska bort på lördag. Då mamma o pappa kommer o hjälper mig o flyttar. Samtidigt så åker dom o hämtar en våningsäng till barnen. Skönt att få hem sina barn igen. Men när allt är flyttat o klart i lägenheten så måste jag åka o handla mat så man har något där o äta. Sen som det stod i andra inlägget så soffa blir fixad innan lördag.. Underbart. Men tillbax till mig o Timo, så har jag pratat med Nille om hur allt ligger till o ja, jag o Timo är tillsammans. O vi ska flytta ihop.. Så nu vet ni de. Döm mig om ni känner för de. Men innan ni gör de, så tänk på att man kan inte styra känslor o alla mår bra. Nille o Carita har varandra, jag o Timo.

Sen har vi barnen oxå. O nu när jag flyttar så kommer jag ha dom varannan vecka. Så jag glömmer inte dom heller. Nej nu har jag annat för mig. Men nu vet ni alla hur det ligger till..

Puss o Kram

Av Carro - 26 juni 2011 22:39

Sitter här i min ensamhet medans Timo sitter o spelar wii.. Sitter o lyssnar på musik o bara tar det lugnt. Fast snart är det dax för sängen då det är jobb imorgon. Hoppas att det verkligen finns mer att göra imorgon än vad det har funnits dom senaste veckorna. Men det återstår o se.


Idag har jag i alla fall fixat en säng till Melissa o Cleo. Det blir en våningsäng, mamma o pappa betalar den o hämtar den på lördag. Den finns nämligen i Järna. Skönt att få det fixat. Sen så har Timo´s mamma hjälp oss med en soffa. Dock så åker ju Timo o hans mamma + 2 till redan på onsdag. Trodde dom skulle åka på torsdag men ack vad fel man kan ha. Så det blir jag, Ari o Tompa som fixar soffan på torsdag.. Jag får ju hämta nycklarna då, så då hämtar vi även soffan. Så har jag den ståendes där. Sen på fredag så ska jag o Sandra dit o städa. Sen i veckan ska jag ta Sandras hjälp att packa. Men samtidigt så kommer jag att vilja vara med Timo oxå. Så mkt som möjligt. Han kommer ju vara borta från mig i flera dar. När han kommer tillbax så skulle hans mamma hjälpa mig med gardiner o lite annat smått o gott. Som handdukar o annat. Hon är nämligen sömmerska. Just nu känner jag att jag har mkt stöd. O det uppskattas. Jag ska förklara lite hur allt ligger till när jag är klar med detta inlägg..

Men i alla fall så kan jag säga ärligt att jag känner mig jätte ledsen när jag vet att han snart ska åka iväg. Visst han är bara borta i 4 dar. Men jag kommer sakna honom som fan. Visst det är nog bra för oss eftersom vi har varit med varandra väldigt mkt. Men jag känner att jag inte vill vara utan honom heller.

Men samtidigt så vare sig han vill åka eller inte så gör han de för resten av famijen. Så är de ibland..

Av Carro - 26 juni 2011 14:32

Nu har jag fixat en ny blogg igen. Förhoppningsvis vilket jag tvivlar på så kommer jag slippa allt skit snack.. Men va fan det är en del till vardagen.


Just nu sitter ja ute o njuter av värmen. Ska snart gå o träffa mina barn. Jag bor ju just nu hos Timo o snart ska jag flytta till eget. Underbart.

Jag flyttar nu på lördag o det ska bli så skönt. Att kunna flytta sina möbler o saker från Nille. Att kunna känna sig hemma. Visst jag stormtrivs hos Timo men jag vill kunna ha ett eget. Kunna ha mina barn hos mig..


Nej nu har jag inte tid mer. Ska dricka kaffe. Men vi hörs..   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards