Jag och mitt liv

Alla inlägg under juli 2015

Av Carro - 9 juli 2015 17:58

Började dagen med att lämna Melissa på fritids vid 9 då hon ville så gärna dit. Imorgon är sista dagen för henne för att sen njuta av minst 3 veckor semester.
Sedan ringde jag hennes far för att han skulle köra mig till Sickla där jag skulle handla in Melissas nya surfplatta som hon ska få när hon fyller på måndag :) Tiden går för jävla fort. Efter de mötte vi upp Nenne o Lilly för att jag mitt klant arsle hade glömt en påse i deras bil. Det slutade med att jag fick Lilly med mig hem och hämtade Melissa vid 13 typ från fritids.

Efter det så kom Madde o Fia o fika med 5 ungar så man kan mer eller miste säga att det har varit fullt i lägenheten :) Men det har varit riktigt skoj måste jag erkänna.
Vi gick ut till stora lekparken så alla barnen fick springa av sig och det blev lyckat.
Melissa och Lilly har precis ätit tråkiga köttbullar och makaroner men det är ju ändå mat o barnen älskar det samt att dom blev mätta. Jag tycker inte alls om de men om man gör själv med massa kryddor är det gott :)

Annars då? Jo, börjar bli rätt trött o taggar inför en arbets helg. Det ska bli rätt skönt faktiskt. Har inte jobbat på ett tag så de ska bli riktigt skoj. O så väntar vi just nu på att det ska bli semester!! :)

Nej, bjuder på en bild på "mina" älskade kattungar som jag lånade på midsommar där dom sover i mitt knä. Alla 4 <3

Av Carro - 8 juli 2015 14:30

Våran midsommar var helt underbar. Vi tog vårat pick och pack dagen innan midsommar och drog ner till Småland. Det var verkligen helt underbart att vara där nere. Vädret var som vanligt inte riktigt på våran sida men vi hade det skoj o helt underbart ändå. Vi spelade kort, gick på tipspromenad och åt god mat. Vi hade en tjej kompis med oss oxå samt hennes hund. Det gick hur bra som helst med tanke på att även dom har 2 hundar. Men det gick hur bra som helst. 


Jag fick mysa med kattungar o jag ville så gärna plocka med mig alla 4 hem men det blev inte riktigt så. hihi. Jag lät bli. Men frestelsen fanns där. Spec när alla 4 somnade i mitt knä flera gånger. Det var så mysigt. Vi var i Småland hela helgen och hade det riktigt gott. 

Det blev en del alkohol, kortspel, god mat och mycket mycket skratt.

Man känner sig verkligen alltid helt underbart välkommen dit. Man känner sig verkligen som en i familjen och jag vet att mina barn är minst lika välkomna där som jag. 


Det blev dock inge dans runt stången men vi fixade mys runt altanen där vi satt. Med dukar och en del björk. Det var riktigt mysigt. =) Vill verkligen ner dit igen och fira midsommar precis som jul och nyår. Det är så annorlunda med vad man är van vid men helt underbart. =)

Av Carro - 8 juli 2015 13:15

Som vanligt så var det ett tag sen man skrev här. som jag skrev i mitt sista inlägg så saknar jag att skriva men jag vet lixom inte om vad. Fast det är ju min dagbok detta så egentligen borde det inte vara så svårt men jag kan ju heller inte skriva vad som helst. Men i vissa fall så kan det bli så fel.
Samtidigt så är det egentligen inget som jag ska bry mig om men det gör jag.

Jaja, skit samma. Just nu är det inte mkt som händer här hemma. Vi inväntar semester precis som många andra men vi har inte direkt planerat något för semestern. Utan vi får ta det som det kommer. Men det som ska bli underbart är att få umgås med familjen utan att tänka på tider. Att man måste gå o sova för att man ska upp till jobbet eller man måste upp på morgonen. Visst med barn så måste man ju kliva upp ändå men det är en helt annan sak. Men det ska i alla fall bli helt underbart.
Fredde och Melissa har i alla fall 3 veckors semester medan jag har 2. Jag har vecka 29 och 31 men vecka 30 ska jag jobba.
Likaså så ska jag jobba i helgen, det ska bli rätt skönt. Det har inte blivit så mkt jobb hittills för mig. Det blir så ibland när man är timanställd.

Förra helgen så tog jag o Fredde vårat pick och pack o drog ut till landet. Det var helt underbart. Bara jag och Fredde. På fredagen hände det inte så mkt eftersom Fredde var trött efter att ha varit ute med sitt jobb på torsdagen så han var rätt sliten. haha
Men lördagen bjöd på otroligt fint väder och det var så sjukt varmt. Så varmt och fint väder att vi badade i poolen som Fredde köpt och jag brände mig så sjukt på axlarna, armarna och ansiktet. Så skönt eller nåt. haha Även Nenne kom ut en sväng till landet medan min syster jobba så det var riktigt skoj.
Vi tog några öl och snackade skit o lyssna på musik medan vi satt i poolen. Riktigt nice.

Efter att vi suttit där ett tag så drack vi lite kaffe o sedan gick vi ner till stranden o kollade in folket som körde/åkte vattenskoter. Det var skoj.
Efter det så började vi med maten och Nenne åkte hem. Så jag o Fredde spelade lite kort och pratade en del.
Det var en så mysig och underbar helg. Den helgen avslutades med ett dop för lilla Aron. O det var så fint och mysigt. Dock jävligt varmt.
Men det var ett mysigt dop för en helt bedorade liten kille <3

Annars då, inte mkt. Fredde jobbar, jag "väntar" på jobb. O idag fick Melissa vara hemma.
På fredag är det jobb och det ska bli så grymt skoj o skönt o jag ska som sagt jobba hela helgen och sen blir de semester. Jippi =)

Ovido - Quiz & Flashcards