Jag och mitt liv

Direktlänk till inlägg 26 juni 2011

Hur allt ligger till...

Av Carro - 26 juni 2011 23:15

Så här ligger allt till.


Jag blev tillsammans med Nille för ca 4 år den. Jag trodde att han o jag skulle vara tillsammans länge. Vi fick en son o allt va bra. Men ju mer o mer jag blev "instängd" hemma eftersom jag inte hade något jobb eller så. Eftersom jag inte kom ut någonting förutom med barnen så började mina tankar att vandra o jag började må sämre i mitt o Nille´s förhållande. Sen efter ett tag efter att Cleo fyllde 1 så skickade jag in en lapp om ett erbjudande att börja en utbildning som Basta o Telge Hovsjö hade fixat. Som heter Hovsjö Byggarna. I alla fall så kände jag att det är faktiskt min tur att komma ut lite så jag skickade in den o jag kom med. Så jag har gått som Hvsjö byggarna nu i ca 6 månader.  Efter ett tag så kände jag att jag lurade mig själv och Nille att jag fortfarande tyckte om honom. Jag ville inte göra honom så illa men samtidigt visste jag inte om jag vågade ta steget att lämna honom. Men tack vare minst 2 personer så tog jag de steget. Jag o Nille blev bara mer o mer som vänner o visst att man ska kunna prata med den man är tillsammans med men närhet vill man ändå ha. Eller i alla fall jag.. Så jag o Nille satte oss o prata o så fick de bli. Att vi skulle vara vänner men inget mer än så. Dock så i samma veva som detta hände så började mina känslor för en annan person att växa. O det gick inte att minska ner de. Jag försökte faktiskt. Eftersom att det inte är så snällt mot Nille att bli tillsammans med en ny precis efter man har gjort slut med honom. Så jag gjorde faktiskt allt för att inte känslorna skulle blåsa upp mer än dom redan hade gjort.

Dock så gick det inte o med tiden så blev känslorna starkare o starkare.

Men jag höll i alla fall hela tiden på att söka lägenhet o fixade runt allt sånt. Men så med tiden så flyttade en av Nille´s gamla kompisar in o jag flyttade mer eller mindre hem till Timo. Mina saker står fortfarande kvar hos Nille men dom ska bort på lördag. Då mamma o pappa kommer o hjälper mig o flyttar. Samtidigt så åker dom o hämtar en våningsäng till barnen. Skönt att få hem sina barn igen. Men när allt är flyttat o klart i lägenheten så måste jag åka o handla mat så man har något där o äta. Sen som det stod i andra inlägget så soffa blir fixad innan lördag.. Underbart. Men tillbax till mig o Timo, så har jag pratat med Nille om hur allt ligger till o ja, jag o Timo är tillsammans. O vi ska flytta ihop.. Så nu vet ni de. Döm mig om ni känner för de. Men innan ni gör de, så tänk på att man kan inte styra känslor o alla mår bra. Nille o Carita har varandra, jag o Timo.

Sen har vi barnen oxå. O nu när jag flyttar så kommer jag ha dom varannan vecka. Så jag glömmer inte dom heller. Nej nu har jag annat för mig. Men nu vet ni alla hur det ligger till..

Puss o Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 1 december 2015 13:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 7125152266"

Av Carro - 1 december 2015 11:38

Jag är återigen så sugen på att byta blogg plats. Men jag vet inte vart eller vilken. Det jag vet är att jag inte vill gå tillbaka till blogg.se för där har jag varit förut. Funderar på om jag ska testa nouw.com Men eftersom jag inte har bestämt ...

Av Carro - 30 november 2015 20:00

Alltså förlåt till er alla som ser fram emot jul.   Jag är så less, i år igen. Melissa är bland det svåraste att hitta på julklappar till, hon är inget barn som direkt leker. Hon har hur mkt pyssel som helst som hon inte alltid är så intressera...

Av Carro - 30 november 2015 17:00

Ja som sagt den 9/11 var vi och kollade på våran lilla bebis. Och trots att jag gjort detta 2 ggr tidigare med Melissa och Cleo så var jag så sjukt nervös. Vi skulle vara på Huddinge sjukhus kl 11.00 och det var ju inte det härligaste vädret. Vi var ...

Av Carro - 30 november 2015 15:24

Att man kan vara så dålig på att blogga som jag är.. Det är helt sjukt. Och ändå har jag så många tankar o funderingar o annat man kanske vill skriva av sig. Men icke. Sen skyller jag gärna på våran dator en del oxå. Det är ingen jag gärna har så g...

Ovido - Quiz & Flashcards