Jag och mitt liv

Direktlänk till inlägg 11 december 2013

Kaffe

Av Carro - 11 december 2013 09:56

När man är som tröttast så är kaffe så jävla gott.. Och denna är min räddning ist för att ta fram hela kaffe bryggarn. Spec när man är ensam som dricker. Oftatst. Är vi flera som ska ha kaffe så ställer jag ju fram kaffe bryggarn.

 

Älskar denna, den är lätt och så skönt när man är själv.

Dock så är ju tyvärr inte kaffet så billigt till den. Den kostar ju olika vart man än är. Men jag har hittat (har inte kollat nätet) men elgiganten är där jag har hittat de billigast på allt kaffe. På media markt tex så är vissa kaffe "billigt" o andra lite dyrarre. På elgiganten är alla samma pris =) Dock så är det 50 kr per paket men eftersom jag är som sagt nästan helt själv som dricker så håller sig ett sånt paket ett tag. Men jag älskar maskinen =)


Just nu sitter jag o dricker kaffe o väntar på att ugn killen ska komma. För femte gången och jag HOPPAS att det kommer att gå bra denna gång. 1 gången så kom han o kollade våran ugn och 2 gången bytte han termostat. 3 gången kom han och kollade våran ugn och spishäll som har gått sönder. Vet inte alls vad som har hänt och han hade inte sett det förut. 4 gången så skulle han komma o laga spishällen och ugnen MEN då var den nya spishällen trasig. Och ändå stod det glas över heöa kartongen. Fan vad arg han blev. Han var inte glad alls. Så idag kommer han igen (hoppas jag) och denna gång hoppas jag att det kommer att gå bra. Att spishällen är hel och att ugnen blir lagad. Så jag hoppas att han kommer snart.


Annars då? Jo Melissa ska för första gången följa med en kompis hem imorgon. Utan att mamma eller pappa är med eller så. Ska bli lite spännande, hoppas att hon sköter sig. Melissa o S har tjatat på mig massor om att få leka och hennes föräldrar har inte varit de lättaste att få tag på. Så jag skrev en lapp som S fick ta till sina föräldrar.

Och för ett tag sen så smsade S mamma. Så vi bestämde att Melissa ska dit imorgon. Och jag hämtar henne kl 19 o Melissa ska få äta mat där. Det jag blev så glad över är att hon frågade om Melissa hade några allergier. Det har jag hört är inte så vanligt. Så det ska bli kul. Men sen på fredag ska dom upp tidigt. Dom brukar ju normalt börja kl 9 på fredagar men eftersom det är lucia så börjar dom kl 8.. Så det fick inte bli så jätte sent hos S..

Men jag tror att det kommer bli fler gånger.


Nej nu har äntligen ugns killen kommit så nu ska jag kolla om han kanske ska ha hjälp med något.


Vill bara visa en bild som jag tog ute hos mor o far på deras altan. Att frost kan bli så jävla snyggt =)

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 1 december 2015 13:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 7125152266"

Av Carro - 1 december 2015 11:38

Jag är återigen så sugen på att byta blogg plats. Men jag vet inte vart eller vilken. Det jag vet är att jag inte vill gå tillbaka till blogg.se för där har jag varit förut. Funderar på om jag ska testa nouw.com Men eftersom jag inte har bestämt ...

Av Carro - 30 november 2015 20:00

Alltså förlåt till er alla som ser fram emot jul.   Jag är så less, i år igen. Melissa är bland det svåraste att hitta på julklappar till, hon är inget barn som direkt leker. Hon har hur mkt pyssel som helst som hon inte alltid är så intressera...

Av Carro - 30 november 2015 17:00

Ja som sagt den 9/11 var vi och kollade på våran lilla bebis. Och trots att jag gjort detta 2 ggr tidigare med Melissa och Cleo så var jag så sjukt nervös. Vi skulle vara på Huddinge sjukhus kl 11.00 och det var ju inte det härligaste vädret. Vi var ...

Av Carro - 30 november 2015 15:24

Att man kan vara så dålig på att blogga som jag är.. Det är helt sjukt. Och ändå har jag så många tankar o funderingar o annat man kanske vill skriva av sig. Men icke. Sen skyller jag gärna på våran dator en del oxå. Det är ingen jag gärna har så g...

Ovido - Quiz & Flashcards