Jag och mitt liv

Direktlänk till inlägg 13 december 2013

Skillnad

Av Carro - 13 december 2013 09:46

Att det är en sån stor skillnad på känsla när Fredde är på jobbet eller när han ska iväg på roligheter.

På jobbet vet man på ett ungefär vad han gör och man har alltid kontakt. Nu när han är ute och har kul med jobbet så vill inte jag "störa" och Fredde hör inte av sig på samma sätt. Jag vet ju att jag kan skriva eller ringa om det skulle vara så men det är ett val jag själv har gjort. Vill inte att han ska tro att jag vill veta hela tiden vad han gör och jag vill inte veta vad han gör hela tiden. Oron sitter där om något skulle hända och inte bara träffa någon annan utan även om han skulle vara med om en olycka eller nåt sånt. Är nog mer orolig över det än att han ska träffa någon. Händer det så händer det lixom.. Men hoppas kan man göra att han inte gör de =)

Men han är i alla fall på väg på julbord, skulle oxå vilja gå på ett julbord men de kanske kommer, men i alla fall så ska han sedan ut med jobbet efter.


Vad som händer här hemma vet jag inte. Kanske ska baka pepparkakor med barnen innan degen blir dålig o annars bara ha en lugn kväll tror jag. Melissa är i skolan, hon började 8 i morse för att kolla på lucia i skolan men dom hade/har inget eget firande. Men deras lärare satt fast i tunnelbanan i morse. Vet inte om hon har kommit fram än men det är skänt att rektorn på skolan tog hand om Melissa och hennes klass. Det är såååå mkt med den där skolan som jag aldrig varit med om förut.

Som igår skulle Melissa egentligen ha följt med hennes kompis S hem men S blev magsjuk så smsade S mamma till mig o talade om som det var. Samt att fritids fröken ringde oxå o berättade samt Melissas fröken. Tycker det är lite kul för den komunikationen hade aldrig jag o Melissas fröknar på hennes gamla skola Stålhamra i Södertälje. Jag visste inte ens vem hennes lärare va eller fritids personal. Hade ingen aning för det var alltid någon ny där när man lämnade Melissa. Men nu är det hela tiden samma lärare och hon är verkligen helt underbar.


Cleo han ligger i våran säng (min o freddes) och myser lite. Han har sovit oroligt i natt och skriker att han vill hem till mig. Han vill inte vara hos sin far längre utan bara vara med mig. Så vad vet inte alls vad han drömmer. Så han ligger som sagt där o bara tar det lugnt. Själv sitter jag framför datan o tänkte söka ännu mera jobb. Diskmaskinen är i gång som vanligt.

Sen ska man ju gärna komma på någon mat oxå.. Hatar att laga mat nu mera..


Nej ni får ha en bra Lucia allihopa och en bra fredag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 1 december 2015 13:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 7125152266"

Av Carro - 1 december 2015 11:38

Jag är återigen så sugen på att byta blogg plats. Men jag vet inte vart eller vilken. Det jag vet är att jag inte vill gå tillbaka till blogg.se för där har jag varit förut. Funderar på om jag ska testa nouw.com Men eftersom jag inte har bestämt ...

Av Carro - 30 november 2015 20:00

Alltså förlåt till er alla som ser fram emot jul.   Jag är så less, i år igen. Melissa är bland det svåraste att hitta på julklappar till, hon är inget barn som direkt leker. Hon har hur mkt pyssel som helst som hon inte alltid är så intressera...

Av Carro - 30 november 2015 17:00

Ja som sagt den 9/11 var vi och kollade på våran lilla bebis. Och trots att jag gjort detta 2 ggr tidigare med Melissa och Cleo så var jag så sjukt nervös. Vi skulle vara på Huddinge sjukhus kl 11.00 och det var ju inte det härligaste vädret. Vi var ...

Av Carro - 30 november 2015 15:24

Att man kan vara så dålig på att blogga som jag är.. Det är helt sjukt. Och ändå har jag så många tankar o funderingar o annat man kanske vill skriva av sig. Men icke. Sen skyller jag gärna på våran dator en del oxå. Det är ingen jag gärna har så g...

Ovido - Quiz & Flashcards