Jag och mitt liv

Alla inlägg den 28 april 2015

Av Carro - 28 april 2015 15:28

Japp, nu var det ett tag sen som jag skrev här, har tänkt att skriva flera gånger men jag har inte kommit mig för. Men men..


Det är en del som har hänt men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.

Jag har jobbat en del sen jag skrev sist, det har varit spännande men det är som sagt fortfarande sjukt mkt att lära sig och med tanke på mitt dåligt självförtroende och självkänsla så känns det som att jag aldrig kommer att klara av det. Att jag aldrig kommer att klara av sökarna. Eller veta vilket nummer som går vart, vem som har vilket nummer och vem man ska söka efter om man behöver hjälp. Känner mig rätt vilsen men samtidigt så försöker jag intala mig själv att det kommer att lösa sig, att jag kommer att klara mig, kommer att lära mig ordentligt. Att det tar tid att lära sig om vilka nr som går vart och så vidare. Jag har i alla fall lärt mig en del namn, jag vet hur man ser vilken nyckel som går vart osv. Så jag kan en del, och jag vet att jag klarar det men sökaren SKRÄMMER skiten ur mig. Men det ska nog lösa sig, jag måste ju lära mig vilka lägenheter jag har så blir det nog bättre.

Jag vet hur man läser av det såkallade kortet som typ är ett schema så ja, fan jag klarar det. Jag måste göra det, jag ska göra det!


Annars så har jag gjort provet idag igen, hoppas att jag klarar det för denna gång. Sist missade jag 2 sketna frågor. Frågor som jag kan men tänkte för avanserat. Blev så jävla less på mig själv. Men va fan, klart det händer ibland. Men som sagt, denna gång hoppas jag att jag klarade det! Tyvärr så kunde inte provet rättas då alla sjuksköterskor var sjuka förutom en så chefen ska ringa när det är rättat och klart samt när jag ska jobba igen.


Just nu har jag så sjukt ont i handleden och jag känner mig totalt jävla handikappad. Känns inte alls skönt. Kan knappt hålla i en kaffekopp, eller min egen telefon med vänsterhanden. Ska bli spännande och se hur matlagningen kommer att gå. Ska göra en hel kyckling i ugn och de blir ju ganska tungt, med kycklingen, morötter och sånt i en ugnsform. Ska bli skoj eller inte och Fredde slutar inte fören sent. Så det är bara kämpa.


Nej nu är det dax att hämta Melissa, hoppas att hon är på bättre humör nu än hon var i morse.

Hoppas hoppas hoppas..


Nej men ha de gott

Ovido - Quiz & Flashcards