Jag och mitt liv

Alla inlägg den 15 december 2011

Av Carro - 15 december 2011 16:17

Idag kom inte barnen heller till dagis men det har varit kul o ha dom hemma. Men imorgon är det dagis som gäller. Dom behöver bli av med lite energi som dom inte blir av med hemma.


Idag har Nicke o Maria, Tobbe, Sandra o Vb varit här. Ganska skönt att ha folk här så man slipper gå runt o fundera. Dock så finns det alltid ett slut på de. Så nu går tankarna.. O dom går runt..

Jag vet inte vad jag ska göra, ska jag höra av mig? Ska jag vänta o se om han hör av sig?

Jag vet inte alls. Jag saknar honom så mkt, men vissa saker klarar jag inte av. Men jag saknar honom.

Hans skratt, leende, varma kramar, våra diskutioner om allt.. Allt från Alien till ja, mat.. haha..

Att krypa ner i en varm famn, att krypa upp i famnen när man sitter i soffan. Höra underbara ord.


Att se dom varma ögonen titta på en o tala om att man är söt..


Jag saknar dig! Men just  nu vet jag inte om han saknar mig. Jag hör inget.. Hör ingenting. Lägger fram sina "krav" o sedan hör jag ingenting.. Visst vi är inte tillsammans så de är heller inget krav på att höra av sig. Men de är fan inte kul heller.


Jag saknar dig men jag tror inte att han saknar mig. Eller älskar mig som han sagt.. Men tror gör man i kyrkan..


Nej, jag vill höra något ifrån honom, men de kommer nog inte att ske.. :'(


Nu ska jag umgås med barnen o försöka lägga bort tankarna. Kan ta dom sen när barnen sover..

Imorgon blir de att följa med syster o Lilly till mormor.. Medans barnen är på dagis..


Bye bye

Av Carro - 15 december 2011 00:12

Vissa har det bra o andra har det sämre.


Jag har de bra perioder, o jag har det även sämre.. Det är en del av livet.

Just nu vet jag inte alls vad jag ska känna.

Jag är glad när barnen är vakna o när dom är här. Känner mig nästan hel.

Dock så har jag mer eller mindre tappat tron på kärleken. Det finns en person jag älskar men allt är komplicerat..

Just nu känner det som att de är mkt som är komplicerat..

Många anser att kärleken är till för alla, jag tror faktiskt inte på den. Kärleken som jag känner starkast går till mina barn o min systerdotter Lilly.

Att älska någon är härligt, spec när personen älskar en tillbax. Att få höra orden: "Jag älskar dig", "Du betyder allt för mig", "Du är vacker, fin, söt, underbar"... Ja, de finns mer, men att få höra dessa är underbart o varje gång blir man/jag alldeles varm i kroppen. Att höra dom orden o att säga dom orden är verkligen något speciellt. Sen finns det idioter som säger dom bara för att få något, såna har jag oxå träffat.

Att tappa tron på att man är värd sådan kärlek eller att man hittar sådan kärlek o även en som accepterar en för den man är, är fan inte kul. Jag vill/ville inte tappa detta. Denna tro..

O visst jag har väl inte gjort det till fullo men vad som händer nu avgör allt. Faktiskt..


Jag vet egentligen inte vart jag ville komma med detta. Men alla hanterar sina motgångar o medgångar på helt olika sätt. Jag hanterar allt på mitt sätt, kanske inte det bästa men jag gör de i alla fall. Om jag ens hanterar de alls. Eller om jag bara begraver det med allt annat.


Nej, nu ska jag sova. Ska upp med barnen på dagis imorgon. Melissas hosta verkar inte komma tillbax i alla fall. Så god natt.. Bye bye

Ovido - Quiz & Flashcards