Jag och mitt liv

Alla inlägg under oktober 2013

Av Carro - 21 oktober 2013 17:17

...jag tänkte att jag skulle byta blogg men jag fattar inte den bloggen som jag hade tänkt o byta till.

Så jag stannar här ett tag till.. Jag vill ha något nytt men eftersom jag inte skriver så mkt eller har mkt läsare så kan jag lika gärna stanna här eftersom det är en sida jag trivs med. Jag vet hur man ska göra om man vill byta färger o det kostar inte att ha som man vill ha som många andra sidor har samt att det är inte så komplicerat.

Så kommer nog att stanna här, men funderar på om jag ska ändra färg igen och fixa till "borden"..


Helgen blev relativt lugn, var hemma i fredags o tog det lugnt, kom i säng vid 22-23..

Det var ganska skönt eftersom Cleo var uppe jävligt tidigt..


På lördagen så åkte vi till mina föräldrar där vi hade det trevligt, förutom när Fredde o mamma trodde att jag var deras betjänt.. haha

men kunde inte göra annat än att skratta.. Sedan var det dax för bandy match.. Japp, den har börjat igen o fan grabbade spelade jävligt bra denna match.. Men dom där jävla fitt domarna (ursäkta språket)

Den ena dommarnen kände det andra laget, många av dom i alla fall. + att en kille från motståndar laget gjorde dom mest fula sakerna och blev ALDRIG utvisad.

Visst bror o hans gäng spelar inte heller snällt alla ggr men dom får sota för det oxå, det är utvisningar här o där för fan allt. Så mkt som dessa domare blåste av har jag aldrig varit med om.

Men det var en bra o spännande match i alla fall.. Men kan ju säga att vi alla var riktigt förbannade när vi kom hem.

Efter matchen så åt vi god mat hos mamma o pappa. Hade det trevligt och sov över.


Lämnade Cleo hos sin pappa på söndagen och åkte sedan hem. Tog det lugnt.

Jag har verkligen ingenting att berätta just nu, känns skit tråkigt men det händer ju inget spännande i mitt liv.

Mer än vad barnen ger alltså =)


Idag så försov sig jag o Melissa ganska kraftigt så hon fick följa med till Farsta C ist.. Där hittade jag en bok som jag har velat läsa länge. Tänkte att jag skulle försöka hitta nå kläder till MIG för MITT present kort jag fått av mamma, pappa, brpr o sara men jag hittade ingenting.. H&M har lixom inte alltid kläder i min smak.. Tyvärr, men jag ska kolla igen när man inte har Melissa med..


Gick och handlade lite till maten som vi ska äta snart. Ska äta kassler i smördeg. Ska bli gott tror jag.

Jag har nämligen hamnat i lite problem igen, jag är jätte hungrig eller lagom hungrig. Kan äta lite grann men innan jag blir mätt så mår jag illa =(


Nej nu ska jag gå o försöka äta. Vi hörs


 


Saknar Karphatos så grymt mkt..

Av Carro - 18 oktober 2013 15:03

Allt är bara så jävla fel!!!!!!!
Har aldrig rätt heller för den delen tydligen..
Tillbringa resten av dagen/eftermiddagen/ kvällen i tystnad känns det som...
Trodde allt var bra.. Så fel man kan ha :'(

En del av mig hade hoppats, en annan del är inte redo men glad o nervös hade jag blivit,. Men men.. Det är som de är..

Av Carro - 17 oktober 2013 14:38

man vill göra. Jag vill pyssla med så mkt men vet inte vart jag ska börja.

Jag vill få klart barnens fotoalbum, jag vill göra julkort, jag vill göra ett kort till Fredde som visar att jag uppskattar honom tillsammans med en god middag. Vi "firar" ju snart 1 år tillsammans.



Jag vill handla hem så mkt från Panduro, jag vill baka massor o använda min maskin. Jag vill fixa förvaring i data rummet.

Jag vill få upp hyllor, mina böcker till klädkammaren, jag vill laga god mat, jag vill handla kläder till  mina barn, jag vill få upp mina glas från farmor. Det är såååå mkt jag vill göra. Och nu när jag kollar här så mkt av det kostar men det är ändå inte så de skulle gå över miljonen typ. Mkt av det kan jag göra själv som kort, med det man har hemma. Jag kan plocka upp mina glas och böcker utan att de ska kosta pengar utan det kostar med slitningar på min rygg. =)

Men vill man göra något så får man stå för det oxå.


Idag ska jag i alla fall steka kotletter och fixa sötpotatis. har aldrig ätit det förut så jag vet inte alls hur det blir. Men det är Fredde som har beställt det.

Jag måste även plocka upp tvätten så man kan få in de i garderoberna.. Vart den lusten finns vet jag inte men det måste ju göras. Nej jag vet som vanligt inte vad jag ska skriva, ska se om man kan få bort sonen från Ipaden (ja han har fått spela lite) jag låter inte mina barn spela hur mkt som helst men lite grann då och då, fast mer sällan..


Det är som de här att dom har datorer och Ipad på dagis o skola. Jag är delad där, jag tycker det är trist att allt ska ske genom en skärm, jag tycker att barn ska fortfarande lära sig att skriva på papper, att leta bok på biblan osv.. Men vem vet, dom kanske lär sig det oxå =)


Ha en bra dag ps ÄLSKAR ATT HA MIN KAMERA HEMMA IGEN =)


 

Bjuder på en bild på Cleo när vi hade en heldag på Heron =) (Ja det är ett fejke (?) leende han har)

Av Carro - 16 oktober 2013 09:21

Jag är nöjd över mig själv. Jag är äntligen börjar med Melissas foto album. Bilder när hon är liten o uppåt :) Kort som jag o N fick när vi fick Melissa :)
Äntligen har jag börjat.. Skulle vilja börja med Cleo's oxå men där har jag inga bilder mer än ul bilderna. Alla bilderna är på Nilles data.. Måste fixa massa USB minnen för att få hem dom bilderna.. Sen är de bara att gå o framkalla dom eller skriva ut..
Sen ska jag kolla i genom mor o fars data oxå för jag vet att dom har bilder där oxå på mina barn o främst på Melissa. Även sno några bilder när vi åkte utomlands för de måste ju med :) de är ju en stor händelse som hände i deras liv. Första utlands resan lixom :)
Tänkte jag skulle bjuda på en bild eller 2.. Skriver mer sen

Av Carro - 14 oktober 2013 10:49

Jag är verkligen helt vädelös på rubriker..


I helgen har det inte hänt så mkt, jag har varit barnfri i helgen precis som varannan helg. Fredde var ute med jobbet i fredags och jag var hemma o tog hand om katterna som har kastrerats. Vi lämnade bege 2 på morgonen men när vi skulle hämta dom fick vi bara med oss en.. Det var Zingo som följde med oss..

Fritz hade slickat upp sitt snitt och de blödde så dom ville inte slälppa hem honom samtidigt.

Men jag o Björn hämtade honom vid ca 17..

Då kändes det lite bättre =)

Men tyckte så synd om Fritz, han gick runt med en tratt på huvudet. Han försökte backa  ur den. Tyckte så synd om honom. Till råga på allt så satte han ju sig på en matta och drog, så såren slets upp igen. Men nu äntligen så ser det mkt mkt mkt bättre ut =)


Men i alla fall så hade jag sällskap av Madde o Björn tills Fredde kom hem. Vi kom inte i säng fören sent.. Väldigt sent.. haha


I lördags tog vi det bara lugnt. Höll koll på katterna och bara allmänt myste.


I söndags däremot så fyllde min älskade son år, han blev hela 4 år. Det är läskigt, att mina barn börjar bli så stora. Man börjar fundera vart tiden tar vägen.

Men i alla fall det blev en bra dag igår, en dag för en överraskning kan man säga..

Att min bror o sara skulle komma viste jag, men att mina ölskade föräldrar skulle komma hade jag inte en aning om. Dom brukar lixom inte fira födelsedagar så jag fick mig en stoooor chock =)

Men det var kul, riktigt kul.. Jag blev riktigt för att dom kom. för alla som kom o firade min son.



Annars har det inte hänt så mkt, jag har sökt utbildning som jag hoppas att jag kommer in på.

Vill verkligen göra detta som jag sökt till, kan inte riktigt förstå varför jag velat =)

men men.. det skulle vara kul o lära sig de andra oxå..


Jag har faktiskt inget att skriva så ha de =)


   

Underbara höst bilder

Ovido - Quiz & Flashcards