Jag och mitt liv

Alla inlägg den 11 november 2013

Av Carro - 11 november 2013 12:32

Japp, nu har jag för första gången i mitt liv prövat mig på rulltårta.. Kan väl säga att de gick sådär.. Skam den som ger sig.. Allt kan ju inte bli bra första gången man gör de.. Men den kanske är god i alla fall.. De återstår o se när gubben kommer hem.. Han är min test maskin och barnen lika så.. Hehe.. Jag älskar ju att baka men jag äter ju inte tyvärr ..
Här kommer lite bilder på den :)

Av Carro - 11 november 2013 11:00

Att vakna upp till detta sms är fan helt underbart =)


 

Det är ju Fredde som har vitt medelande o mina är blåa.. Men att vakna upp och läsa det där gör mig knäsvag så det är ju tur att man ligger ner =) Han får mitt hjärta att slå ärligt och äkta.. Och bara för honom..

Jag drömmer om allt men har samtidigt inte bråttom för att han finns fortfarande där.. Älskar honom hur mkt som helst och trots över 1 års förhållande (fan vad fort tiden går) så är jag precis lika nykär som förr och han får mig som sagt fortfarande knäsvag och jag faller mer o mer för honom varje dag.. Han är den mest underbara mannen jag faktiskt någonsin träffat.. Och jag är kärare än någonsin..


Nalle Puh har ju alltid varit en smart björn från början och denna text stämmer bra och det bästa är att jag har hittat mitt andra hjärta =)


 


Och jag är så LYCKLIG!! Vilket jag tycker att jag förtjänar =)

Av Carro - 11 november 2013 09:29

Ja just denna dag har det inte hänt så mkt än. Men jag tänkte tala om lite om vad som hände i helgen.


I fredags så satt jag här hemma och tog de lugnt en stund eftersom detta med tvättstugan inte gick som planerat.

Efter ett tag så fick jag så tråkigt så jag tog mig till Södertälje där pappa plockade upp mig. Tog en sväng förbi mormor och sedan åkte vidare ut till Hölö.

Där fick jag ett glas vin med en lusse bulle =) Sååå gott =)


 


Sedan så fixade vi mat och så medan pappa var i väg på träningen.. Bandy träning alltså. Ni som kanske kommer ihåg så spelar ju min bror bandy och pappa är tränare.

Men i alla fall så jag o mamma förberede maten och snackade skit o drack lite vin.. =)

Pappa kom hem och satte sig o fixade något vid datan medans jag o mamma gjorde klart maten.

Bror kom även förbi en snabbis och visade upp nya bilen och fan vad fin den var =) Och utrymme till 1000 var de oxå.. Riktigt fin bil =)

Efter maten så snackade vi ännu mer skit och satte oss o lyssnade på musik via datan.. Halv 4 kom vi i säng tror jag att klockan var.. =)


Lördagen så vaknade jag upp före mamma och pappa o gick upp o satte igår kaffe o höll på att fixa lite där hemma. Efter mkt om o men så kom mina föräldrar upp ur sängen.. Halv ett var dom uppe =) haha

Mamma var snäll o klippte mig och pappa körde mig till bussen. Så jag tog bussen till Södertälje och sen åkte jag med Madde upp till Farsta där vi skulle ha "tjejmiddag".. Det var trevligt, åt räkmacka och försökte oss på ett spel..

Redan vid 22 började Madde gäspa men jag fick i gång henne i alla fall 2 timmar till =) Så vid 24 bäddade hon sig ner i soffan.. haha

Och jag gick o la mig i sängen o kollade på tv.. Stängde ut katterna hos Madde.. haha Varken hon eller katterna led tydligen.. Dom som brukar vara sjövilda på kvällen..


Söndagen hände det inte så mkt, klev upp och smsade lite med Fredde och med Björn. Det slutade med att jag o Björn åkte till Ikea och köpte en byrå för att ha Cleo´s kläder i.. Dock så var den trasig så jag o Madde åkte o bytte o andra trippen dit var ett helvete.. FY FAN VAD FOLK!! Jag har varit mkt på Ikea i mina dagar men jag tror inte jag har någonsin varit där när det har varit såååå mkt folk. Men det gick bra till slut och vi fick hem en hel byrå. Det slutade med att Fredde som kom hem strax efter mig började hjälpa Björn att bygga ihop den =) Så det slapp jag.. haha

Det var härligt att få hem min karl =) Efter att byrån var klar så började jag med Cleo´s kläder.. Fy fan vad kläder ungen har nu mera efter att fått påsar av Nille som han fått av sin syster.. Han hade mkt tröjor o sånt innan men nu har han även byxor =)


Söndagen blev i alla fall ganska lugn med en del besvikelser o så eller rättare sagt irritationer.. Kan inte förstå varför man inte kan höra av sig i god tid.. Men de är som de är.. Och det löste sig på bästa sätt..


Det blev lasange igår och den blev lyckad trots att jag knappt hade någon mjölk hemma så blev den ändå bra. Efter att barnen gått o lagt sig så satt Björn o Fredde o spela tv-spel och jag fixade lite allt möjligt..


Det var min helg det.. Så nu vet nu de =)


Så här lämnade jag katterna i fredags föresten. =) Dom brydde sig inte ett skit..

 

Ovido - Quiz & Flashcards