Jag och mitt liv

Alla inlägg den 2 november 2011

Av Carro - 2 november 2011 15:51

Okej, jag erkänner..

Jag är rädd för att bo ensam trots att ja vet att jag behöver det. Behöver lära mig att stå på egna ben.

Jag har alltid haft min familj eller vänner eller pojkvänner. När jag har varit ensam så har jag alltid haft folk springandes hos mig eller att min syster flyttade in efter ett tag. Då blev de ännu mer spring.

Jag älskar Timo det gör jag verkligen, men jag känner att om jag nu ska klara av att leva med honom så måste jag veta vad jag själv är "till" för. Vad jag ska göra med mitt liv, vad jag ska göra med mitt o Timo´s liv. T.ex om jag ska vara hemmafru, om både jag o Timo ska göra o med vad, om de skulle hända något så skulle jag klara mig själv. Om han kanske skulle träffa någon annan. Jag vet vad jag känner för Timo o för mig är det inga tveksamheter. Visst att vi har våra duster men vem har inte de. Andra värre andra inte ens värt att nämna..


Jag vill så mkt.. O mkt vill jag göra tillsammans med Timo. Jag måste även fundera ut vad jag kan "offra" för hans skull, precis som han kanske måste offra något för min skull. Jag tycker om honom, jag älskar honom. Men jag måste få en chans att kunna lita på mig själv. Om jag ska kunna lita på någon annan helt o fullt så måste jag kunna lita på mig. De känns lite läskigt att lita mer på folk än vad jag litar på mig själv. Det har satt mig i situationer där jag känner att jag inte kommer ur, det har fått mig att kanske förlåta vissa saker för fort. Jag har blivit sviken så många ggr. Jag vet inte när nästa kommer. Jag måste få en chans att bli stark i mig själv igen o få veta att varje val jag gör är för att jag klarar av de, o att jag har gjort dom valen för att jag själv vill o för att jag vet att jag kan.

Jag vill verkligen inte att Timo ska lämna mig bara för att jag ber honom att flytta ut men jag kan inte tvinga honom att stanna hos mig heller. Om han inte vill eller kan av någon anledning så förstår jag honom. Jag vet att jag inte är lätt att ha o göra med. Men jag behöver verkligen detta, + att jag inte vill förlora Timo!!


Så nu vet ni de.. Timo ska flytta ut men än så länge så kommer vi fortfarande att vara tillsammans..   


Bye bye   

Ovido - Quiz & Flashcards