Jag och mitt liv

Alla inlägg den 15 november 2011

Av Carro - 15 november 2011 21:20

Fan det är ensamt nu när barnen sover, Brenda är inte här o lika så, så har jag inget annat sällskap.

Känns ganska tomt. O jag har ju heller inge vett att slappna av o bara njuta.


Sen har jag kommit på en sak. Det är bio premiär på en film jag verkligen vill se så snart som möjligt. Dock så kommer inte nästa del fören nästa år..

Men jag vill ändå se Breaking dawn.

Sen så kommer ju Harry Potter´s sista film på dvd imorgon.. Men inte har man några pengar. Så jag får vackert vänta. Men jag vill ha den. Jag har ju alla andra. Just nu försöker jag få tag på alla Harry Potter böcker.

Jag har ju alla Twilight-böckerna o bara dom är skit bra.


Suck.. Jag har tråkigt. Undra om man ska gå o lägga sig o kolla film eller läsa. Så man orkar upp imorgon o i natt om Cleo vaknar. O att jag orkar städa klart här hemma.


Nej nu blev de inge intressant här.

Bye bye

Av Carro - 15 november 2011 19:22

Efter att ha busat med Timo igår så kan jag lova att jag är bra mör i kroppen. Har så jävla ont i ryggen o mitt bad som jag hade tänkt att ta idag medans barnen var på dagis hann´s inte med.

Dock så försöker jag nu få Cleo att somna utan att jag är där inne. Eller att någon annan måste vara där inne.

Fast nu blir de ju bara jag eftersom de bara är jag här. Men igår när jag höll på att bli galen efter att ha försökt i lite mer än 1 timme så var Timo snäll o tog över. O jo självklart så somnade Cleo fort.

Men idag har han tydligen inte sovit någonting på dagis. Så jag tycker att han borde sova snart. Men vad jag tycker o vad Cleo gör är 2 skilda saker.


Idag hann jag med att plocka lite o dammsuga. Fy fan vilken bra dammsugare. Men o andra sidan så kanske jag ska köpa en dammsugare på fredag. Jag har inte riktigt bestämmt mig än. Jag måste ju ha en o den kosta 399 kr på maxi. Inte mkt pengar men frågan är om de är pengar jag har.


Sen åkte jag som sagt o hämtade barnen, o efter de så väntade vi läääääänge på att Lilly o Nenne skulle komma. Sen gick vi o handla o efter de hem o laga mat. Lilly o Melissa var jätte glada att få se varandra. Cleo var väl glad han oxå men han har tyvärr en förmåga att hamna utanför. Men vad säger man. De ska börjas i tid eller nåt.


Efter ett tag så kom pappa upp en snabbis. Han var o lämnade mina saker som jag glömt där hemma. Sen så fick jag dra-på lakan till barnens sängar. Fan vad glad jag blev.. Jippi.. Det är nog en av dom bästa uppfiningarna som har kommit. Helt underbart o det går fort..

Men dom ska ju självklart tvättas först. O blir de inge ändringar på söndag så har jag tvättstugan då. 16-19


Men nu har syster o Nenne i alla fall åkt hem med Lilly o Brenda. Fan vad tomt de är. Saknar ju Brenda. Ville ju behålla henne. Men vem vet, kanske blir man med katt någon gång. Jag har ju ingen möjlighet med hund just nu som jag oxå skulle vilja ha. Så det får vänta en stund till.


Nej nu vet jag inge mer som jag ska skriva. Det blir att fortsätta städa imorgon innan barnen o sedan kanske med Nenne upp till Heron för att hämta min dvd. Najs najs.. Men om jag följer med honom eller inte vet jag inte än. De får jag se hur jag o min kropp mår imorgon.


Nu ska jag snart slå på tv:n för att kolla vad kär o galen är för något pogram. Om de är minsta likt de när man var liten. Kanske kommer ett till inlägg sen men de återstår o se..

Ha en bra kväll <3


Bye bye

Av Carro - 15 november 2011 13:27

Idag o imorgon ska jag ägna mig åt att städa.

Jag hade ju helst velat göra allt idag men jag kan inte. Eftersom jag har så fruktansvärt ont i ryggen.


Att komma upp i morse gick ovanligt bra. Att komma iväg till bussen utan att tjata på Melissa vilka kläder hon ska ha o inte gick väldigt bra.. Ovanligt måste jag säga. Men allt gick bra i morse. Att lämna barnen på dagis gick oxå kanon..

När jag kom hem igen så gick jag o la mig en stund. Skönt o behövligt.

Så nu är de dax att skriva en check lista så jag inte glömmer något. Haha..

Jag är ju som jag är..


Ang möbler hit hem så har jag nu: en 3-sits soffa o 2 fotöljer, 2 skåp me glasdörrar, min mor o far vitrinskåp, tv o tvbänk.. De som fattas hit hem nu är en bokhylla (?), skrivbord..


Men som sagt, just nu känner jag mer o mer att jag vill ha hem mina saker. O få ut Timo´s..

Hoppas att de kommer snart.


Nej nu har jag verkligen inte tid att sitta här mer eftersom jag ska hämta barnen från dagis oxå. Ha en bra dag. O jag hoppas att inte min rygg pajar nu.. Men de måste göras. Ligger ju fan dammtussar stora som en katt här.. Haha, nej just de, det var syster´s o Nennes katt Brenda. Gud vad jag kommer att sakna henne..


Bye bye

Ovido - Quiz & Flashcards