Jag och mitt liv

Direktlänk till inlägg 4 november 2013

4/11

Av Carro - 4 november 2013 09:17

Hej hej..


I fredags så packade vi ihop oss efter att ha slöat nästan hela dagen för att åka ner till Södertälje för att lämna Melissa till pappa. Hon skulle få sperndera helgen med mormor och morfar vilket hon blev jätte glad över. =)

Det hela var en överrasking och hon hade ingen aning om att hon skulle dit. Hon var med och packade väskan men hon visste inte alls vart hon skulle. Varje gång hon frågade så sa vi att hon fick se. När hon får se vem som kom till bilen blev hon jätte glad. =) Det hade hon inte riktigt räknat med.. Men det är kul att överraska barnen ibland =)

Sa hej till bror oxå en snabbis, han kom förbi.. Han skulle tydligen tanka trucken.. haha


Efter att vi sagt hej då till Melissa o pappa så åkte resten av oss till landet. Där var det inte så kallt som jag trodde att det skulle vara (tack o lov) men vi tände upp och Cleo gick o lekte medan's jag o Fredde försökte få upp värmen.

När värmen var uppe så satte vi oss o kollade på Dobidoo (?) efter det så gick Cleo och vi andra o la oss. Vi var ganska eller snarare jätte trötta. Natten där sov jag inte så bra tyvärr men vi alla gick upp  när Cleo vaknade. Ganska skönt att kliva upp så där på morgonen. Dock så var jag så trött att jag var alldeles yr i huvudet så jag fick order av Fredde att gå upp o lägga mig igen. Så jag tog med mig min bok o gjorde som han sa.

Försökte sova men det var ganska kört tyvärr.. Fredde o Cleo gick ut i skogen o kollade lite. Känner att vi måste ut till landet med bege barnen och klä på oss alla ordentligt och fixa varm chocklad o lite så och gå ut i skogen..


Sen åkte vi till Lager157 där både jag o Fredde hittade jeans.. =) Jag hittade snygga stup rörs jeans.. Något jag inte är van vid men eftersom vissa skor jag har o spec vinter skorna så är det lättare med sådana jeans.. Dessutom så var dom billiga. Kostade bara 150 kr.. =) Sen får man se hur länge dom håller men jag har ett par till jeans ett tag i alla fall =)


efter de så åkte vi hem o fixade ute, jag satt o läste ett tag och Cleo lekte. Sedan så gick vi ut o kratta o fixade..

Sedan började vi med maten och bara myste till en film.


I söndags så sov Cleo länge. O så busade vi en del när han vaknade =) Efter det så städade vi i huset, hämtade ved så de skulle finnas till den som kommer dit nästa gång. Och efter de så åkte vi hemåt. Skulle lämna Cleo i Mölnbo och hämta Melissa i Hölö.. Dock så blev det lite ändrade planer då Freddes bil pajade en del men vi kom hem i alla fall. Det som blev ändrat var att vi inte åkte hem till mor o far utan pappa var snäll och lämnade Melissa i Mölnbo så vi kunde plocka upp henne när vi lämnade Cleo.


Så efter att vi kom hem så började jag städa lite, fixa efter katterna osv. Melissa satte sig med Freddes hjälp och gjorde klart matte läxan. Hoppas bara att hon kommer ihåg o lämna in den nu. Sedan lagade jag mat och vi åt.. Efter det så satte sig Melissa o ritade lite innan det var dax för sängen..

Efter det så satt jag o Fredde o halv dog i soffan.. Helt sjukt vi gick o la oss vid 21.. haha

Men det var ganska skönt men jag ville inte kliva upp i morse o de tror jag inte att Melissa heller ville =)


Nej nu ska jag faktiskt se om de finns något jag ska göra.. Vilket det absolut gör, frågan är bara om jag orkar.. =)


    

Första bilden är hur Cleo sov natten mellan lördag o söndag på landet =) Älskar stilen kan jag säga.. haha

Andra bilden är Melissa efter vi hade fått henne från pappa. Hon var tydligen jätte trött efter att ha hjälpt mor o far på tomten =) 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 1 december 2015 13:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 7125152266"

Av Carro - 1 december 2015 11:38

Jag är återigen så sugen på att byta blogg plats. Men jag vet inte vart eller vilken. Det jag vet är att jag inte vill gå tillbaka till blogg.se för där har jag varit förut. Funderar på om jag ska testa nouw.com Men eftersom jag inte har bestämt ...

Av Carro - 30 november 2015 20:00

Alltså förlåt till er alla som ser fram emot jul.   Jag är så less, i år igen. Melissa är bland det svåraste att hitta på julklappar till, hon är inget barn som direkt leker. Hon har hur mkt pyssel som helst som hon inte alltid är så intressera...

Av Carro - 30 november 2015 17:00

Ja som sagt den 9/11 var vi och kollade på våran lilla bebis. Och trots att jag gjort detta 2 ggr tidigare med Melissa och Cleo så var jag så sjukt nervös. Vi skulle vara på Huddinge sjukhus kl 11.00 och det var ju inte det härligaste vädret. Vi var ...

Av Carro - 30 november 2015 15:24

Att man kan vara så dålig på att blogga som jag är.. Det är helt sjukt. Och ändå har jag så många tankar o funderingar o annat man kanske vill skriva av sig. Men icke. Sen skyller jag gärna på våran dator en del oxå. Det är ingen jag gärna har så g...

Ovido - Quiz & Flashcards