Jag och mitt liv

Direktlänk till inlägg 18 november 2013

Melissa

Av Carro - 18 november 2013 10:32

Fan vad less jag blir. Jag hade skrivit ett relativt långt inlägg och så startar daton om sig och allt försvinner =( Så jag får börja om igen då..


Denna morgon började precis som alla andra mornar. Bråk med Melissa. Ang kläder, uppkäftighet, frukost osv osv osv..

Det är jobbigt att börja varje vecka, varje dag likadant.. Det tär ju på både mig och Melissa men jag vet inte hur jag ska få henne att lyssna. Jag vet inte hur jag ska få henne att sluta bråka om allt. dessutom då så kan jag ligga kvar i sängen längre än henne men säger åt henne att hon ska klä på sig samt att jag hinner gå på toa och göra allt man gör där samt lä på mig och det ända hon har fått på mig är strumpor. Frukost och att hon ska klä på sig tar ca 40 min för varje sak. Jag vill ju att hon ska komma i tid till skolan. Inte komma sent eller missa massa dagar. Men jag vet inte hur jag ska ta henne ibland. Jag blir knäpp alltså. Det ska inte behöva ta sån lång tid för varken kläder eller frukost och då bestämmer hon nästan jämt vad hon ska ha på sig samt vad hon ska äta till frukost.. Men inget hjälper. Hon leker, leker med katterna och gör allt hon inte ska.

Vi har nära till skolan, det tar ca 15 min att gå dit med barn 5-10 min att gå själv. Samt att det går bussar och tunnelbanan. Och dom går ofta men att hela tiden behöva prata, tjata, bråka om att hon måste skynda sig lite om vi ska hinna, att hon ska koncentrera sig på att bli klar, att inte kolla vad alla andra gör utan gå osv osv osv.. Fan hela dagen sabbas. Jag känner mig helt off att behöva gå i genom samma sak varje dag, varje morgon.. Det är fan inte lätt..


Så det jag har gjort nu och sitter o väntar på är att trots min rädsla av att förlora min dotter av någon anledning så har jag ringt till Bup.. Be dom om hjälp, hjälpa Melissa, hjälpa mig och Melissa.. Jag älskar min dotter hur mkt som helst. Hon är en del av min räddning från något som hade kunnat gå helt åt helvete och jag hoppas verkligen att dom kan hjälpa mig. Hjälpa Melissa. Bara att dom kanske kan prata med henne att hon kan prata med någon. Jag hoppas verkligen..

Så jag sitter här spänd på att dom ska ringa. Dom ska ringa mellan 10-11 så jag väntar o väntar.. Och nervös som fan är jag.. Jag vill bara att min dotter ska må bra, att hon ska ha det bra..


Nej, nu vet jag inte alls mer vad jag ska skriva men vi hörs..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 1 december 2015 13:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 7125152266"

Av Carro - 1 december 2015 11:38

Jag är återigen så sugen på att byta blogg plats. Men jag vet inte vart eller vilken. Det jag vet är att jag inte vill gå tillbaka till blogg.se för där har jag varit förut. Funderar på om jag ska testa nouw.com Men eftersom jag inte har bestämt ...

Av Carro - 30 november 2015 20:00

Alltså förlåt till er alla som ser fram emot jul.   Jag är så less, i år igen. Melissa är bland det svåraste att hitta på julklappar till, hon är inget barn som direkt leker. Hon har hur mkt pyssel som helst som hon inte alltid är så intressera...

Av Carro - 30 november 2015 17:00

Ja som sagt den 9/11 var vi och kollade på våran lilla bebis. Och trots att jag gjort detta 2 ggr tidigare med Melissa och Cleo så var jag så sjukt nervös. Vi skulle vara på Huddinge sjukhus kl 11.00 och det var ju inte det härligaste vädret. Vi var ...

Av Carro - 30 november 2015 15:24

Att man kan vara så dålig på att blogga som jag är.. Det är helt sjukt. Och ändå har jag så många tankar o funderingar o annat man kanske vill skriva av sig. Men icke. Sen skyller jag gärna på våran dator en del oxå. Det är ingen jag gärna har så g...

Ovido - Quiz & Flashcards