Jag och mitt liv

Direktlänk till inlägg 24 november 2013

Helgen

Av Carro - 24 november 2013 20:36

Helgen för oss började redan i torsdags då Fredde jobbade natt onsdag-torsdag. Han kom hem kl 6 på morgonen till torsdag.. Så medan jag gick o lämnade Melissa så fortsatte han att sova. Efter att jag kom hem så gick jag o la mig en stund hos honom för att mysa lite. Det var skönt faktiskt.. Han låg och frös antar jag eller så tyckte han bara att det var mysigt för det är inte ofta han ligger så nära så länge =)

Efter att han hade vaknat så åkte vi o handla mat till tacos och sedan hämtade Melissa.

Efter det så inväntade vi Nicke som skulle komma o hämta Melissa efter jobbet och även bror o Sara.

Nicke kom o hämtade Melissa i samma veva som bror o Sara kom så jag slapp springa ner och öppna porten fler ggr då vi har en låst port.. Efter att Nicke o Melissa åkt så gick vi alla upp och satte oss o åt med pressen att vi var tvugna att åka. Vi skulle åka och kolla Stiftelsen. Det var bra men jag tycker inte att det var värt dom 370 kr som det kostade. Jag tycker att dom hade kunnat spela lite fler låtar men det funkade och jag hade riktigt kul. Hoppas bara att dom andra oxå hade det.

Efter dom hade spelat klart så åkte vi hem hit en stund och fortsatte en liten stund, och sedan åkte bror o Sara hem.


Fredagen hände det verkligen inte mkt, vi åkte o handla lite. Kollade runt och åkte hem igen.

Fast ganska sent på kvällen så bestämde vi att vi skulle åka till Ikea och köpa en ny tvbänk =)

Det blev riktigt bra och snyggt samt att tv:n kom upp lite.

 

Är såå nöjd.. Och det är 4 lådor samt ett skåp. Så vi får plats med lite skit samt att jag har låda för mina ljus =) Underbart..

I lördags så kom S o N hit och hämtade kistan samt att jag renbäddade våra sängar och fixade dit ett överkast som jag/vi fått eller fått låna av mamma o pappa.. Tycker det blev riktigt bra och tomt där kistan stod. Så planen är att ställa dit kanske en bokhylla. Där jag kan ha lite böcker samt annat.


   


Ja sakerna på bordet ska rensas bort. Och jag tror inte ens att vi kommer ha kvar bordet. Men vi får se.. =)

Det ser så mkt mysigare ut i sovrummet och det är så kul att en sån liten sak som ett överkast kan göra så mkt.

Man ser ju rätt in i vårat sovrum när man sitter i soffan så om man har folk här så ser det så mkt bättre ut.

Annars hände det inte alls mkt i lördags. Björn var här som vanligt och vi spelade lite tv-spel.. Annars hände ingenting. Tycker det är lite tråkigt då det är chansen jag har att hitta på något när man inte har barnen men allt händer tyvärr när jag har barnen, på både gott och ont.. Men men.. Det är som det är..


Idag så har vi hämtat barnen, stått på Shell i Södertälje o snackat skit med folk i samma veva. Och sedan åkte vi till Freddes mamma och fikade o pratade ang julen, typ julklappar o sånt. Även ang Lenas födelsedag + Tonys.. Lena och Tony är Freddes föräldrar för er som inte förstod det.

Efter det så åkte vi hem o lagade mat o sedan gick barnen o sov. Jag o Fredde har kollat på film och jag ska snart in i en snabb dusch och tänkte gå o lägga mig o kolla Falk..


Har glömt att visa Cleo´s byrå. Där han får plats med ALLA sina kläder och det är helt underbart.. Innan hade jag en tv-bänk o hade hans kläder i. Det var med 2 lådor och ett skjut dörr med 2 hyllor. Allt fick absolut inte plats.

Så denna lösning älskar jag =)

 

Och så självklart blev det varken för högt eller för långt med tv:n.. =)


Nej nu har jag inget mer o skriva. Får se om det blir Södertälje eller tvättstugan i morgon, det behövs tvättas men jag behöver även lämna Cleo på dagis och gör jag de är de ingen mening att jag åker hem mellan lämning och hämtning. Så vi får se..


Nej nu får ni ha en bra kväll för det ska jag ha =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 1 december 2015 13:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 7125152266"

Av Carro - 1 december 2015 11:38

Jag är återigen så sugen på att byta blogg plats. Men jag vet inte vart eller vilken. Det jag vet är att jag inte vill gå tillbaka till blogg.se för där har jag varit förut. Funderar på om jag ska testa nouw.com Men eftersom jag inte har bestämt ...

Av Carro - 30 november 2015 20:00

Alltså förlåt till er alla som ser fram emot jul.   Jag är så less, i år igen. Melissa är bland det svåraste att hitta på julklappar till, hon är inget barn som direkt leker. Hon har hur mkt pyssel som helst som hon inte alltid är så intressera...

Av Carro - 30 november 2015 17:00

Ja som sagt den 9/11 var vi och kollade på våran lilla bebis. Och trots att jag gjort detta 2 ggr tidigare med Melissa och Cleo så var jag så sjukt nervös. Vi skulle vara på Huddinge sjukhus kl 11.00 och det var ju inte det härligaste vädret. Vi var ...

Av Carro - 30 november 2015 15:24

Att man kan vara så dålig på att blogga som jag är.. Det är helt sjukt. Och ändå har jag så många tankar o funderingar o annat man kanske vill skriva av sig. Men icke. Sen skyller jag gärna på våran dator en del oxå. Det är ingen jag gärna har så g...

Ovido - Quiz & Flashcards