Jag och mitt liv

Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Carro - 17 oktober 2011 19:37

Sitter här trött o seg. Men jag funderar på om jag ska ställa mig o baka till farfar o carola imorgon. Som kommer o "firar" cleo. Det ska bli kul att träffa dom igen. Det var ett tag sen. Fast o andra sidan så kommer jag träffa farfar snart igen då han fyller 75 år o jag ska dit o fira honom. Självklart. Jag vet inte om jag har barnen o jag vet inte om Timo vill vara social då hela min familj o släkt är sociala. Men vi får se vad som händer.


Idag har jag som sagt varit hemma hela dagen med barnen men imorgon ska dom på dagis. Fast barnen har utvecklingssamtal imorgon oxå så jag måste börja lite senare. Först är det Cleo kl 07.00 sedan Melissa 07.30 så Nicke får köpra hem mig sen så jag kan åtminstånde börja jobbet lite tidigare än om jag skulle åka buss eller gå.

Mat idag blev spaghetti o köttfärssås + att vi fick mat sällskap av Sandra o Tobbe. Trevligt trevligt..

Nu så har Timo sövt min son som vanligt o vad jag är glad att han kan göra de. O nu har jag ingen aning om vad som händer. Kanske baka, massera Timo o kolla film eller nåt... Ha en trevlig kväll. För de ska jag försöka med...


Bye Bye

Av Carro - 17 oktober 2011 08:11

Här har man inte skrivit på länge. Har väl inte haft så mkt som jag har velat skriva om här i bloggen. Det har som vanligt varit struligt mellan mig o Timo.


Cleo fyllde 2 år i tordag o han blev friad i lördags. I torsdags var det tänkt att jag skulle dit oxå till Nille alltså men jag var ju med mamma o pappa o handlade lite kläder till mig. O ett par skor. Är väldigt tacksam o glad för kläderna o skorna. O det var jätte kul att få lite egentid med mamma o pappa. Visst hade de varit skit kul om syskonen oxå hade varit med. Men om man är mellan barn på 3 barn så har man inte så mkt ensamtid med sina föräldrar trots att mamma o pappa har varit ganska bra på att "dela" ut ensamtid med både mamma o pappa. Till alla barnen..

Men i alla fall så var vi i skärholmen i tordags. O vi hade faktiskt kul. Men det blev som sagt ganska sent så jag hann aldrig till min son. Men jag firade faktiskt honom i lördags.


I fredags var jag o syster på Underbara barn mässan. Var ritkgit kul men  inte alls så mkt folk som både jag o syster trodde att de skulle vara. Det var jag, Melissa, syster o Lilly som åkte upp. På kvällen sedan var vi alla trötta men förbi affären skulle vi ändå. Med även trötta barn. Men vi inhandlade lite kräftor, vin o lite öl. Var riktigt mysigt o kul o vara hemma hos syster o Nenne. Men jag kan inte påstå att jag sov så bra. Fick sova i deras bäddsoffa o den är inte skön. Så det slutade med att jag gick ner o la mig i soffan o delade den med Brända. Syster o Nenne´s katt. Hon är så underbar..

Annars så har det som sagt firande av Cleo i lördags. Hade gärna följt med Timo o hans familj till Timo´s mormor som fyllde 70 år. Men som sagt, de krocka ju lite. Vill ju inte missa min son´s födelsedag.

Senare på kvällen på lördagen så kom Madde, Moa o Richard förbi. Det var riktigt skoj.. Kul o träffa Richard igen.. Han är en kanon bra kompis..


Söndagen blev lugn. väntade på att barnen skulle komma hem osv.


Nu sitter vi här o bara tar de lugnt. Tanken var ju att barnen skulle på dagis men Cleo hade lite spår av feber o är ovanligt gnällig. Så dom får vara hemma idag. Imorgon däremot så är de dagis som gäller. Då ska han börja vid halv 7.. Så de ska bli spännande..


Nej nu ska jag umgås med mina barn. Men vi hörs! Bye bye

Ovido - Quiz & Flashcards