Jag och mitt liv

Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Carro - 18 oktober 2011 08:41

Idag har jag varit på utvecklingssamtal gällande barnen.

Cleo går allt jätte bra för. Vi ska bara börja vara ute mer i skogen trots att han har bra balans men att han ska få träna mera. Sen att vi ska läsa sagor för honom o verkligen låta honom röra på sig.. Men det är nog inga problem. Ända som jag vet/tror kan vara ett problem är att han sitter/ligger ju knappast still så hur jag ska kunna läsa saga för honom vet jag inte.. Men det är självklart värt ett försök. Cleo är jätte duktig på att prata, röra på sig o leka fint. Han tycker om att rita o leka, hålla på att pilla med saker är han jätte duktig på. Dessutom så sitter han mkt för sig själv o bara pillar o pysslar med saker.


Melissa ska vi oxå läsa för, att hon ska rita mer, stanna kvar i en lek längre än 10 min. Ge henne massor av uppmärksamhet. Annars så är hon jätte duktig på bokstäver, att skriva o självklart att sitta framför datan (men de skulle dom minska ner) sen att hon är jätte duktig på sällskapsspel. Det var kul att höra o jag fick även höra vilket spel hon tycker är roligast på dagis o det är "Diamanten".. Så då har ja en idé till julklapp. Men det är kul o veta att hon faktiskt tycker om söllskaps spel. Eftersom det är en kul grej för hela familjen. Så jag ska kolla runt lite.


Just nu sitter jag o väntar på att klockan ska bli 11 så jag kan gå iväg o jobba. Då jag har varit på dessa samtal så behöver jag tydligen inte komma fören 11 o då sätta igång att jobba. Efter jobbet är de snabbt iväg o hämta barnen. Sen ska jag laga mat (vet ej vad) o efter de baka o jag hoppas att Timo kan ta dammsugningen. Men vi får se. För vid 18.00 så kommer farfar o de ska bli så kul.. Saknar gubben.. haha


Nej nu ska jag ringa till min syster. Så vi hörs.. Bye Bue

Ovido - Quiz & Flashcards