Jag och mitt liv

Alla inlägg under november 2011

Av Carro - 14 november 2011 09:26

Japp, nu är det återigen en arbetsvecka. Dock kanske inte för mig..

Jag väntar på att få besked av syster o Nenne om jag ska fixa ute hos dom. Annars ska jag göra någon tavla av något slag.. O då blir de att göra det på skolan. Men jag önskar att man fick besked snart. Ska kolla imorgon när dom kommer hit för att hämta Brenda.


Just nu springer barnen runt o bara är.. Cleo är dock JÄTTE trött så han ska i säng vid 12. Melissa oxå.

Det blev inge dagis idag då Cleo hade feber igår o Melissa ville vara hemma. Men imorgon är det dagis igen.


Idag ska jag försöka städa men om de inte blir idag så ska jag göra de imorgon, då barnen är på dagis.

Så vi får se.. Annars vet jag inte alls vad som händer idag. Blir troligen en lugn dag. Eftersom att Cleo fortfarande är lite trött efter febern. Men jag tror inte att de blir någon ut gång.


I lördags var jag ju på 40-års fest hos min faster. Farbror var självklart där han oxå men det var inte han som fyllde år.

Det var verkligen skit kul. Kul o träffa allihopa igen. Det var ju ett tag sen sist. Men jag hade verkligen jätte kul. Nicke kom sedan o hämtade mig. Strax innan 2.. Sedan så när jag kom hem så stupade jag i säng nästan på än gång. Men det märks att jag inte alls sover bra. Eftersom jag vaknar av minsta lilla. Det är verkligen skit jobbigt.

Sen misstänker pappa att jag är stressad o Timo misstänker att jag är deprimerad.. Haha.. Fy fan vilken härlig blandning..


 

Depression

Depression är en sjukdom som många drabbas av. Om du är deprimerad känner du dig ofta nedstämd och får ångest utan någon påtaglig orsak. En uttalad trötthet är vanligt, liksom problem med sömnen och minskad matlust. Hur en depression upplevs varierar väldigt mellan olika personer. Depression kan också vara ett tidigt tecken på annan sjukdom. Ta kontakt med din vårdcentral om du tror att du drabbats av en depression.

Depression skiljer sig från tillfällig nedstämdhet ("lite nere" eller "deppig"). Att vara tillfälligt nedstämd är vanligt, det är en naturlig och oftast begriplig reaktion i olika livssituationer. Det är först när nedstämdheten blir djupare och ihållande, och förekommer dagligen under minst två veckor, som det kan röra sig om en depression.

En depression kan komma utan någon tydlig orsak. Men den kan också utlösas av olika yttre händelser, till exempel långvarig kroppslig smärta, familjeproblem, sorg eller andra påfrestningar. Både biologiska faktorer och svåra upplevelser tidigare i livet kan ge en ökad sårbarhet och ökad risk att drabbas av depression i vuxen ålder. Ofta samverkar och bidrar flera faktorer till en depression.

En depression kan också vara ett tidigt tecken på en kroppslig sjukdom, exempelvis demens, hjärt- och kärlsjukdom eller brist på sköldkörtelhormon.

Depressionen kan leda till funktionsnedsättning och göra att det till exempel blir svårt att klara av ett arbete.

Omkring tio procent i befolkningen beräknas ha haft en depression under senaste året. Kvinnor drabbas betydligt oftare än män. Om man har haft en depression är risken att återinsjukna cirka 50 procent.

Här på Vårdguiden.se kan du läsa mer om:

Symtom på depression

En depression kan vara av olika svårighetsgrad och ge varierande, ibland mycket svåra, symtom. Om du har en depression är det vanligt att du:

  • känner dig nedstämd. Ingenting känns särskilt meningsfullt eller roligt längre. Ibland kan du känna hopplöshet och att du aldrig kommer att kunna bli glad igen.
  • får svårt att påbörja och ta itu med saker och ting.
  • får försämrat minne och svårt att koncentrera dig.
  • blir rastlös.
  • känner ångest och är lättirriterad.
  • känner dig värdelös och har svåra skuldkänslor.
  • får försämrad aptit och går eventuellt ner i vikt.
  • är väldigt trött, trots att du sover.
  • har sömnproblem, till exempel att du vaknar tidigt med ångest och oro.
Alla dessa stämmer på mig.. Fast när barnen skrattar o busar med varandra så mår jag lite bättre. Men tack o lov om jag nu är deprimerad så är de inte illa. Jag kan fortfarande ta hand om mig o mina barn. Så det är inget allvarligt. Tack o lov..
Nej nu ska jag skita i detta.. Så bye bye
Av Carro - 12 november 2011 11:05

Idag är det som sagt lördag o på schemat idag står att jag ska göra ett kort till Diana min faster då hon ska firas idag.

Hon fyllde 40 den 9 november. Så idag blir de fest... Det ska bli riktigt skoj..


Bror hämtar mig senare så jag slipper åka buss, ganska skönt men jag har ju samtidigt inge problem att åka buss heller. Ganska skönt när man sitter själv o lyssnar på musik.. Men att åka bil är oxå kul.. hihi.. Men jag vet inte riktigt när han kommer o hämtar mig. Vi får se..


Timo har precis åkt, han skulle ut o fixa hos hans mamma i Hölö.. Hoppas att dom kommer någon vart. Inte för att jag har bråttom att bli av med möblerna utan för att hon ska någon gång få flytta ut dit..


Nej nu har jag inget mer att skriva. Ska som sagt fixa fasters kort så jag har inte riktigt tid att sitta här.. haha..


Ha en bra dag alli samans..


Bye bye

Av Carro - 11 november 2011 10:48

Sitter här o funderar om man ska hoppa in i duschen. Sen sätta mig o äta lite gott.

Som typ rödlök o fetaost.. Haha.. Kom på en sak nu, man skulle kunna tro att jag är gravid (vilket ja inte är) men pga att jag vill ha fetaost o lök helst flera ggr om dan. Det är så jävla gott... Men det är inte så att ja blir tokig om jag inte skulle få det.


Det är en sak jag är väldigt nyfiken på, om det finns killar som åker jorden runt om deras fru/flickvän/fästmö osv vill ha någonting för att dom är gravida. Alltså att dom kan åka mitt i natten, utan att fråga om man kan vänta eller om man kan kolla med någon annan. Undra om de finns killar som man bara kan säga att jag skulle vilja ha ........... o jag är verkligen jätte sugen på de, kan du skaffa? O ist för att komma med invändningar så hade dom bara åkt..

Bra fråga alltså.. Jag har för mig att min far var sådan. Med mig o mina syskon när mamma väntade oss.


Okej, anledningen till att jag kom in på detta är faktiskt för att jag skulle vilja ha ett till barn men inte nu.. Men jag skulle vilja ha.. O jag vet vem jag skulle vilja ha som pappa till de barnet. De vet personen oxå.. Men som sagt, det kommer inte att ske nu. Nu är det att komma upp på fötter, att jag ska kunna klara mig själv o att Melissa ska må bra igen. O sen så vare sig jag hade klarat allt själv o Melissa hade mått bra så skulle jag ändå koncentrerat mig på mina barn.. O att vårda kärleken..


Nej nu ska jag kolla Sjunde himlen (jag vet de är bara en serie men... hur fan håller dom kärleken vid liv?) sen ska jag in i duschen.. Ha en bra dag..


Bye bye

Av Carro - 10 november 2011 16:34

Sitter här framför datan o funderar på vad jag ska göra härnäst. Jag måste få in mina o barnens kläder på plats. sen ska jag väl fixa mig något att äta. Vet dock inte vad.

Just nu har jag fått katt sällskap. Lilla Brenda är här. Syster o Nenne´s katt.

Eftersom jag inte följde med dom så fick jag vara katt vakt ist. Men de är inte mig emot. Hon ligger just nu o sover på armstöden på soffan. O ser så fridfull ut.


Ikväll blir de at titta på någon bra film. Har inte direkt bestämt mig vilken. Har ju en del att kolla på.

Men vi får se.. Imorgon kan ja ju sova länge så.. =) Om inte Brenda kommer o jävlas. Haha..


Jag ska ha henne fram till på tisdag troligen. Men man vet ju aldrig vad som händer. Nej nu ska jag fixa bort kläderna o sedan ska jag äta. Så ha en fortsatt bra kväll


Bye bye

Av Carro - 10 november 2011 11:48

Sitter här o tråkar innan jag ska ta o städa lite här. Ser hemskt ut. Inte för att jag kan städa som jag vill men jag får göra det jag kan. Vill ha mina möbler nu. Jag vill få ordning här hemma. Få upp mina tavlor som fortfarande är kvar hos Nille. Få hem resten av sakerna därifrån. Mina glas t.ex, mitt pyssel.. Ja det är en del jag saknar som fortfarande är kvar där hemma.


Men jag får nog hit de nån gång. Kanske när man får hit dom andra möblerna så kanske man kan hämta lite hos Nille oxå. Men vi får se.

Nej jag vet inte alls vad jag ska skriva så vi hörs..


Bye bye

Av Carro - 9 november 2011 11:33

Just nu sitter jag hemma o bara tråkar. Funderar på om jag ska gå o lägga mig en stund. Men jag har ju även tvätt att vika ihop. Men o andra sidan så har jag hela dan på mig o jag har även hela natten på mig..

Men vi får se.. Just nu har jag inte så mkt att skriva men jag känner att jag ville skriva något ändå.

Inte för att de är så intressant..



Bye bye

Av Carro - 9 november 2011 00:02

Ska snart gå o lägga mig i sängen o sova. Ska ju upp imorgon för att ringa till Nicke då han ska komma o hämta Melissa o köra henne till dagis. Sen vet jag inte om jag ska fälja med honom till sjukhuset. Men vi får se.. Har ju som sagt till imorgon o bestämma mig..


Idag är de faktiskt inte mkt som har hänt. Timo har varit här o vi har pratat en hel del. O ni som förstått de så är de slut mellan mig o Timo. Vi vill hålla det så men man vet aldrig om vad som händer i framtiden. O det känns skönt o veta att vi kan prata med varandra. Visst hade vi inte gått i samma skola o sluppit träffa varandra så hade de ej gjort något. Men samtidigt så hade jag lidit massor om vi bara skilts åt o sedan aldrig veta vad som gick fel.

Men i alla fall så han kom förbi en sväng. Sen så kom Nicke o lämnade Melissa eftersom en målare målade Melissas rum. Så dom ville inte att hon skulle sova i de. Men imorgon har jag sagt att Melissa måste sova hemma hos Nicke o Maria. O det är för att hon inte ville vara här utan hennes bror o sedan så var hon vaken till halv 12. Så nu har hon sovit i ca 30 min i min säng.

Så jag ska snart gå o hålla henne sällskap. Men så kom min syster på besök o jag har även hunnit tvätta.


Jag måste erkänna en liten sak. Jag längtar lite tills alla möbler som ska bort härifrån försvinner snart. Då jag kan få fixa o dona utan att allt bara ska se konstigt ut. Eftersom de inte är mina möbler. Soffan, tv/vitrinskåpet o bokhyllan är inte mitt. Så de ska ju försvinna härifrån. Men det är som sagt inge jätte bråttom. Jag har ju knappt möbler hemma nu så.. Men samtidigt så vet jag att jag har saker som står o väntar på mig. Men det löser sig..

Men jag vill ju att dom ska bli klara med sitt, o inte behöva stressa.


Men just de, sen ska jag till min mormor o kolla några skåp. Så jag ska dit här i veckan. Tänkte att jag skulle ringa henne imorgon.


Nej nu ska jag gå o sova. Så puss o kram <3 Bye bye

Av Carro - 6 november 2011 21:42
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards