Jag och mitt liv

Alla inlägg under augusti 2012

Av Carro - 4 augusti 2012 11:26

Bilderna är från akvaria eller vad de heter som är uppe i stockholm. Hade en kul eftermiddag igår med T, J och vb :D

Tack vänner för att ni finns <3

Av Carro - 3 augusti 2012 11:08

400 g sejfile
900 g potatis

Sås:
1 burk kräftstjärtar i lake 360 g
1 gul lök
1 msk olja
2 1/2 dl mellangrädde
1 msk majsstärkelse (Maizena)
4 tomater
2 msk hackad dill
1 citron
Salt och peppar

Gör så här:
1. Tina sejen om den är fryst.
2. Tvätta och koka potatisen.
3. Skär fisken i mindre bitar. Låt kräftstjärtarna rinna av ordentligt och spara lagen.
4. Skala och hacka löken. Fräs den mjuk i oljan. Tillsätt 1 1/2 dl kräftlag och grädden. Lägg i fisken och låt koka ca 5-8 min och red av med majsstärkelsen utrört i lite vatten.
5. Hacka tomaterna och lägg dem och dillen i såsen. Smaka av med citronjuice, salt och peppar och lägg i kräftorna.
6. Servera med potatis.

Denna rätt ska jag prova någon gång. Låter så jävla gott. De kommer från Ica's "Veckans recept".
Och de ser ju så gott ut :D

Av Carro - 1 augusti 2012 21:22

Saknar mina barn just nu.. Men ja, dom har ju sina fäder oxå. Men jag saknar dom.
Men i alla fall, det går bra på jobbet och idag har jag även tvättat 2 maskiner och städat lite. Om jag orkar efter jobbet imorgon ska jag fortsätta städa. Ska även fixa tvätt tid så jag kan tvätta lakan och ett täcke. Annars har jag renbäddat min säng, barnens lakan och sånt är borttaget men jag låter de lufta ett tag..

Nej nu blir de att lägga ner här..
Vi hörs

Ovido - Quiz & Flashcards