Jag och mitt liv

Alla inlägg den 14 januari 2012

Av Carro - 14 januari 2012 10:01

 

Det är snart 7 år sen du gick bort. I juni.. Jag kan inte förstå att all denna tid har försvunnit.

Jag vet inte ens vad jag har gjort under denna tid, förutom att jag är fött dina barnsbarns barn.

Annars vet jag inte alls, jag har visserligen gått en utbildning.. Men annars då?

Att tiden bara kan dra iväg trots att det gör ont varje gång man inte kan träffa eller prata med dig.

Jag saknar dig så mycket morfar. Och nu mer än någonsin. Vi skulle verkligen behöva dig..

Jag skulle behöva dig, mer än någonsin.

Det är så mycket som händer som jag inte vet hur jag ska hanskas med, hur jag ska kunna hjälpa. Om jag ens kan hjälpa.

Varje dag tänker jag på dig, min underbara älskade glada morfar.

Jag saknar ditt skratt, jag saknar ditt leende, din finska dialekt. Ja allt med dig.

Jag kan inte förstå att du inte kunde få den hjälpen som du behövde, då hade du kanske stannat kvar hos oss.

Det finns saker som jag alltid kommer att minnas mer än de andra. Men så är det alltid.

Men du var alltid så glad för att se mig, jag önskar att du hade träffat Melissa, Cleo och Lilly.

Jag önskar att du kunde vara med om allt som händer. Att bror o syster har fått jobb, jag väntar fortfarande på besked.

Men att du hade varit med, stöttat... För just nu behöver jag ditt stöd mer än någonsin. Jag behöver din hjälp.. Jag vet allvarligt inte talat vad jag ska göra, vilket ben jag ska stå på.


Jag älskar dig min älskade morfar  



Sen saknar jag självklart min farmor oxå. Om jag inte minns helt fel så försvann hon från mig/oss för 12 år sen i augusti. Jag är inte helt 100.. Men jag saknar dig oxå. Tyvärr så har jag inga bilder därifrån hon ligger. För hon ligger i minneslunden i Järna. I ytter-Järna för att vara petig. O där har jag inte varit på mycket länge. Men jag vill och ska dit snart så jag kan ta lite bilder. Jag saknar farmor så mycket, och hon har ändå missat mer än vad min morfar har gjort. Jag älskar min farmor. Och jag saknar henne så mycket. Tänker även på henne varje dag, hur allt hade sett ut idag. 


Det är faktiskt mycket jag har funderat på, hur allt hade sett ut. Om min morfar o farmor hade levt. Vart jag hade stått om jag inte hade haft mina älskade envisa skit ungar..  

Jag ångrar absolut inte att jag har mina barn, eller vissa av valen jag har gjort. Men när man är ensam varannan vecka så blir det  att man funderar mycket. Och en av funderaringarna är hur det hade sett ut. Hade jag orkat mig genom gymnasiet? Hade jag haft ett jobb idag? Karl o 17 barn (kanske lite överdrivet haha)

Visst det är "bara" 7 år sen morfar gick bort, och de var därefter som jag fick Melissa o var så fruktansvärt skoltrött.

Men jag är ändå ganska nyfiken, det är någonting jag aldrig kommer att veta. Men man/jag undrar ju. Kanske hade jag gjort mina val annorlunda? Som sagt, egentligen så är det så onödigt att fundera eftersom jag som sagt aldrig kommer att veta.


Nej, nu ska jag fixa frukost till barnen. Så ha en bra dag.. Bye bye

Av Carro - 14 januari 2012 08:32

Krigen är snabba att komma hit på morgonen. Fan jag hålller på att bli galen.

Barnen hinner knappt vara uppe många sekunder innan dom redan har bråkat om något. Fan jag blir tokig alltså.

Jag vaknade i morse av att Melissa håller på att prata högt o tydligt. Men jag hörde inte Cleo, nej mkt riktigt. Då försöker Melissa väcka Cleo vilket hon lyckades perfekt med. Ett problem, minsta felet som Cleo då tycker eller att de inte går som han vill så blir han arg, ledsen, grinig osv osv osv.. Just de, så ropar han efter pappa oxå..

Så rolig start på morgonen måste jag säga.. Sen är jag jätte förkyld oxå, hostar o näsan rinner. Mindre kul..

Så jag känner mig inte så pigg heller.. Men vem vet, de kanske går över..


Det jag vet händer på morgonen/förmiddagen, är att barnen ska sova middag.. Jag ska dammsuga lite igen o sedan ställa in dammsugaren. Annars vet jag inge mer..

Sedan ikväll så blir det lämning av barnen. Då jag ska vara med Tobbe, Vb o förhoppningsvis Sandra oxå.


Jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva just nu, men jag kände att jag behövde skriva av mig innan jag går i taket.

Så nu ska jag fixa kaffe så hörs vi sen.. Bye bye

Ovido - Quiz & Flashcards