Jag och mitt liv

Direktlänk till inlägg 23 mars 2015

Helgen!

Av Carro - 23 mars 2015 15:00

Helgen var kanon. Vi fixade klart här för att sedan åka och handla mat till helgen på landet. Efter det så hämtade vi Melissa och började åka mot Enhörna. Där vi skulle hämta Lilly.

Barnen blev helt överlyckliga när dom såg vart vi skulle, först trodde dom att vi skulle till syster och co men när dom såg att vi skulle hämta Lilly för att sen åka ner till landet blev det väldigt glada barn i bilen. Det blev mycket prat och skratt i baksätet. Även en del sång, skit alltså. Ibland är jag så glad att man faktiskt kan stänga av vissa saker. När vi kom fram var det ju bara att värma upp huset och barnen var ute och lekte eftersom det var trots vädret skönare ute än det var i huset.

Men sedan kom dom in och åt lite mackor eftersom dom inte hunnit äta mellis på fritids. Sen var det fullt ös på övervåningen hela fredagen. På kvällen blev det hamburgare till mat och barnen satt och kollade på tv. Efter lite mera lek så var det dax för sängen. Alla barnen sov jätte bra i det stora hela. Det blev en tidig kväll för oss vuxna oxå, det var ju jag, Fredde och Björn som var dom vuxna. Men precis när jag äntligen höll på att somna så vaknade Melissa, typ. Hon ropade på mig och var rädd för något men jag fick aldrig någon kontakt med henne. Cleo vaknade i samma veva och medan jag försökte lugna honom lite (Melissa samtidigt men hon var lugn för en stund) så somnade Melissa om. Efter att Cleo somnat om så gick jag och la mig en stund till tills jag hörde att ett barn var vaken igen. Och mycket riktigt, Lilly var vaken men inte ens hon var kontakt bar. Men hon hade tappat sitt täcke på golvet så jag hjälpte henne med det och sen somnade hon om. Jag som inte riktigt kunde somna samt att min mage inte mådde så bra efter hamburgaren så det slutade med att jag gick ner o la mig på soffan. Tittade på den skiten på tv som fanns och somnade någon gång. Men sov bara någon timme här och där. Men gick upp igen och la mig vid halv 7 och därefter så vaknade barnen och gick o kollade på tv:n som dom brukar. Efter det så någon gång så började dagen. Kan ju säga att jag var lagom trött. Men vi vaknade upp till snö, det var inte så jävla kul direkt. Men barnen åt frukost och sen gick ut och lekte. Det var fint väder till och från och när det var från så snöade det men det var i bland kanon fint väder med sol som lös.


Vid lunch så kom min bror med familj och även hans kompis Sebbe o hans tjej Elin.

Vi satt ute en stund och tog en öl eller två och hade det riktigt gott. Det blev lite dart oxå. Det var skoj. Men som sagt, vädret växlade jävligt mycket så efter ett tag gick vi in. Lyssnade på musik och spelade kort. Det var skoj och jävligt trevligt. Barnen hade det jätte skoj eftersom dom gick mellan att busa med bror, Sebbe och Björn samt att kolla på tv.

Efter ett tag så stängde vi av tv för att dom skulle leka utan den oxå =)

Vilket gick jätte bra. Lite för bra upptäckte vi på söndagen. Men alla gick o la sig ganska tidigt medan jag, Sebbe och Elin gick och la oss vid 3 på natten. Jag fattar inte att det alltid är jag som är uppe med dom som hälsar på. Men det är rätt skoj oxå.

Men i alla fall så när vi skulle börja städa och fixa för hemgång så upptäcker Fredde att våran lilla kamin i vårat sovrum är trasigt och det fattades delar. Mindre kul och inte alls säkert att man hittar dessa delar som är trasigt längre heller. Men vi vet fortfarande inte vem utav barnen eller vilka som har gjort det. Men det är som jag sa att alla 3 barn har en delaktighet i det hela. Dom har ett rum att leka i och det är inte vårat. Så det var inte alls kul. Barnen fick sitta i trappan tills vi skulle åka.


När man sedan lämnade 2/3 barn dit dom skulle, så berättade vi vad som hänt och den ända som jag tror brydde sig var min syster. Fick lixom ingen större respons från Cleo´s far. Samtidigt som att jag inte vet vad för respons jag ville ha. Men när man i alla fall frågade Lilly så hade hon haft det jätte tråkigt HELA helgen, trots att hon skrattat och haft det gott. Men men.. Jag kan ju bara hoppas att hon har haft det bra förutom söndagen. Den kan jag förstå att den blev skit tråkig men va fan, har någon av dom 3 haft sönder och alla 3 säger att det inte är någon som haft söder och sen sitter och syller på varandra så får man ta att man får sitta på trappan och inte göra någonting. Men men, man kan hoppas att Lilly vill komma med igen och att det inte går sönder något den gången som är så "värdefullt". Den där är ju våran värmekälla på övervåningen. Och vi vet inte om det finns delar till den kvar och det är ju knappast billigt att köpa en helt ny.

Men men.. Det var i alla fall kul att få umgås med sin systerdotter och brorsson denna helg. Och ja självklart mina barn oxå men dom träffar jag oftare än jag träffar Oliwer och Lilly.


Oj, detta blev ett långt inlägg. Ups, men där är våran helg annars =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 1 december 2015 13:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 7125152266"

Av Carro - 1 december 2015 11:38

Jag är återigen så sugen på att byta blogg plats. Men jag vet inte vart eller vilken. Det jag vet är att jag inte vill gå tillbaka till blogg.se för där har jag varit förut. Funderar på om jag ska testa nouw.com Men eftersom jag inte har bestämt ...

Av Carro - 30 november 2015 20:00

Alltså förlåt till er alla som ser fram emot jul.   Jag är så less, i år igen. Melissa är bland det svåraste att hitta på julklappar till, hon är inget barn som direkt leker. Hon har hur mkt pyssel som helst som hon inte alltid är så intressera...

Av Carro - 30 november 2015 17:00

Ja som sagt den 9/11 var vi och kollade på våran lilla bebis. Och trots att jag gjort detta 2 ggr tidigare med Melissa och Cleo så var jag så sjukt nervös. Vi skulle vara på Huddinge sjukhus kl 11.00 och det var ju inte det härligaste vädret. Vi var ...

Av Carro - 30 november 2015 15:24

Att man kan vara så dålig på att blogga som jag är.. Det är helt sjukt. Och ändå har jag så många tankar o funderingar o annat man kanske vill skriva av sig. Men icke. Sen skyller jag gärna på våran dator en del oxå. Det är ingen jag gärna har så g...

Ovido - Quiz & Flashcards