Jag och mitt liv

Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av Carro - 1 augusti 2011 16:44

Sitter ute på balkongen o bara tar det lugnt. Det är väldigt lugnt här hemma då Cleo är hos Nille o Melissa är hos Nicke. Efter att ha haft barnen en hel vecka förutom 1 natt så blir det väldigt tomt. Inge barnskratt, inge bråk ingenting..

Men påsätt o vis så är det ganska skönt då jag o Timo ska fixa det sista i lägenheten. Sätta upp tavlor vi har hemma, fixa gardinerna o gardinstänger, förhoppningsvis köpa bokhylla, hämta vardagsrumsbord, osv osv osv.. Så vi har nog en del att stå i ändå. Detta är nu sista veckan som vi är lediga o det känns lite trist eftersom vi inte har gjort något spec. Samtidigt som man inte alltid behöver göra något spec. Men jag måste erkänna att jag är avis på min bror o hans tjej Sara som nu är i Grekland. Fast dom har varit där sen 1 vecka tillbax. Men jag är lite avis ändå.. Haha.. Men dom måste ju kunna unna sig att åka iväg dom oxå. Men dock så kommer jag inte ihåg när dom kommer hem.

Hhmm.. Jag vet faktiskt inte mer jag kan eller ska skriva så vi hörs någon annan gång...

Av Carro - 1 augusti 2011 07:56

Sitter här o tittar på barnkanalen o känner mig helt död.. Är så jävla trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Men idag kände jag att det var min tur att gå upp med barnen då Timo har gått upp hela veckan med barnen. Så idag får faktiskt Timo sova.


I lördags så åkte vi ut till Farstanäs o barnen bada o hade det kul. Sedan åkte vi hem o bara tog de lugnt eller vi höll på att busa med barnen tills det var dax att gå o sova. I går var vi ute efter att mamma o pappa kom förbi här med lite mat. Efter de så gick vi som sagt ut. Vi tog med oss en filt o la oss i solen uppe i centrum vid plaskdammen. Där låg vi i säkert 3 timmar. Barnen höll på att leka i vattnet o hade det riktigt skoj. När vi kom hem så lagade jag mat. O det blev ris med kassler. Efter de så var det bara att lägga barnen.

Efter de så bakade jag en "tropisk" paj till Timo som jag har lovat honom. Den innehöll: annanas, äpple, apelsin, mango, kiwi, passionfrukt tror de var allt.

Enligt Timo så var den god men han gillade inte fröna från passionfrukten o jag hade inte en tanke på att ta bort dom.. Men att han hellre föredrar en paj som inte har så många smaker. haha.. Jag visste ju det men han är så envis o beställer så då får han fan äta upp den.. Men då vet han ju det till nästa gång.


Idag så ska barnen till sina pappor. O sen så blir det att fixa det sista denna vecka. Fixa med gardiner, tavlor o lite annat smått o gott. Hoppas på att vi kommer upp till Ikea så jag kan köpa våran bokhyllan. Men vi får se vad som händer.. Nej nu blir de att fixa frukost till barnen. Kanske skriver mer sen. Ha en bra dag..

Ovido - Quiz & Flashcards