Jag och mitt liv

Alla inlägg den 12 augusti 2011

Av Carro - 12 augusti 2011 20:06

Nu har jag efter mkt om o men bestämt vad jag ska utbilda mig till. O det blir plattsättare. Jag har alltid sagt att jag ska bli träarbetare men så har jag sutit o bollat fram o tillbax. Anledningen nu till att jag valde plattsättare är för att det krävs inte lika många timmar till att bli icke lärling så att säga. O jag får ett spec papper på att jag får hålla på med våtrum osv. O det är lixom ganska dyrt att ta. Men samtidigt så visst att vara träarbetare ger mer variation. Men nu har jag i alla fall gjort mitt val. O nu dom första 3 veckorna så kommer jag gå teori o Timo ska börja med praktik. Så han ska upp tidigt på måndag. Han ska vara på plats några minuter innan 7 ombytt o klar. Medans jag börjar kl 9.. Ganska skönt. Men samtidigt så vet jag att han ville börja med praktik o jag tycker att det är bra att vi blev satta i olika grupper då vi inte behöver gå varandra på nerverna o dessutom så underlättar de med barnen. Så det är bra. O jag hamnade i samma grupp som Sandra så det kändes oxå kanon.. Då har jag i alla fall någon som jag kan prata med.

Så nu börjar jag som plattsättare o börjar plugga ordentligt till de på måndag. Fast vi har lite genensama saker kvar som vi ska läsa. Men det går framåt.. Vi ska ju vara klara för jobb i december så.. Om 18 veckor ska vi vara helt klara. Så det blir sammanlagt 9 v praktik o 9 v teori.. Skit säger jag bara.. Det blir att plugga o verkligen vara uppmärksam.


Annars är det inte mkt som händer i mitt liv. Eller i vårat. Allt flyter på o jag har börjat träna på wii fit. Försöker träna upp min rygg + att jag går hos en sjukgymnast pga att min rygg är så jävla paj.. Jag ska även börja simma så jag ska träna upp min rygg ordentligt..


Tänkte jag skulle bjuda på lite bilder. En del gamla en del nya. Hittade massa bilder i min kamera. =)


  Bild från Finland. När jag var där med Sandra o Timo..


  Även denna bild..


  Bild från våran balkong..


    Vackra utsikt från balkongen. Helt underbart vackert..


Nu ska jag fortsätta kolla på Vattenhästen som går på 3:an.. Ha en trevlig kväll..

Ovido - Quiz & Flashcards