Jag och mitt liv

Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Carro - 15 augusti 2011 21:28

Ligger i sängen med datan o tänkte blogga lite om dagen.


Idag har det varit första dagen som utblidningen verkligen kom igång ordentligt. Det har gått bra o jag har ju teori första 3 veckorna o sedan byter de. Timo börjar ju med praktik. O det har tydligen varit en lyckad dag. Kul o höra. Annars är det faktiskt inte så mkt som har hänt. Vi har gått i genom 1 bok idag ang byggnads fysik o började på betong boken på eftermiddagen. Ang byggnads fysiken så är vi klar med den men ska ha prov på det på torsdag. Fattar inte varför vi inte kan ha det imorgon eller på ondag men vi röstade o vi förlorade. Men jag kan inte förstå för nu kommer vi ha massa böcker i huvudet. Imorgon skulle vi även börja med en annan bok. Så då ska vi hålla koll på byggnads fysik, betong o någon annan. Vet inte riktigt vad den heter. Men men.. Inget man kan göra. Men det blir jobbigt.


Efter att vi kom hem så kom Tarja o Tompa hit. (Timos mamma o yngsta bror) Tarja hjälpte oss att sy upp gardinerna eftersom jag inte har någon symaskin o hittar inte mitt strykjärn. Sen så gick jag ut o pratade med min bror lite som kom hit o snacka lite skit efter jobbet. Han saknar sina kompisar grymt mkt som är i Turkiet o har det bra. Lider med bror min.. Men men.. Så kan de va.


Sedan så kom Sandra o Tobbe hit o vi spelade lite wii o snackade skit. Alltid lika trevligt att ha dom här.


Nu ska jag försöka sova eller bara ligga o ta det lugnt då jag ska upp imorgon igen. Dessutom har jag tvättstugan när jag kommer hem. Fast vi har ganska sköna dagar så. Bussen kommer o hämtar oss kl 9 på morgonen sedan kör den hem oss 14:30 så det är skönt. Så jag har tvättid kl 16:00 imorgon men jag tror inte att jag kommer hinna tvätta allt. Så jag kommer att ta det viktigaste. Så är det bara att boka ny tvätt tid sen. Om jag inte lyckas göra en fuling att efter jag har tvättat i 2 timmar så avbokar jag o bokar den efter. Då har jag 6 timmar tvätt tid. Härligt. Men det beror helt på om den tiden är ledig imorgon. Jag tycker att det är så dåligt här då det bara är 3 timmar man får tvätta. Helt sjukt. I blombacka när jag bodde där så va det 4 timmar. Likadant i Järna när jag bodde där. Men men.. Det ändras ju hela tiden. Men man hinner ju fan knappt nått på 3 timmar.


Nej som sagt. Sova.. Haha.. God natt alla..    *Gäsp*

Ovido - Quiz & Flashcards