Jag och mitt liv

Alla inlägg under augusti 2011

Av Carro - 18 augusti 2011 20:32

Sitter här o bara tar det lugnt. Jag o Timo sitter som vanligt framför en varsin dator.

Jag sitter samtidigt o kollar på hur man gör tejp. Ganska kul o se hur man gör vissa saker. Vissa saker är faktiskt riktigt spännande.


Annars så har det inte hänt mkt idag som vanligt. Jag o Sandra har varit i skolan o det har bara varit en slappdag. Vi har gjort lite uppgifter o på eftermiddagen så gick vi i genom en bok. Just de vi hade prov idag oxå. O jag klarade det.. Jippi.. =)


Efter att vi kom hem så hjälpte Sandra mig att göra köttfärsbiffar. O dom blev verkligen kanon goda. Men nästa gång så ska det vara fetaost i.. Gott gott. Till de åt vi salladen som jag gjorde igår. Gott gott..


Annars så är det inte ett skit som har hänt. Imorgon så ska vi fixa former så vi kan gjuta betong o göra en kruka. Najs.. Ska bli kul faktiskt.

Annars så ska jag o Timo åka o handla lite imorgon som jag skrivit förut så man har någon mat hemma. Då barnen kommer nästa vecka. Annars så funderar jag på att dra ut Sandra på fredag. O Tobbe oxå självklart om han vill med. Men bara ut o ha kul. Inte tänka, inte planera utan bara spontant.. Men vi får se..


Som vanligt så har jag inget mer att skriva..

Lite bilder på Cleo. Cleo´s miner är fan kul.. Han kan ju konsten att få sin mamma att skratta..

      Denna underbart söta vovve är Turbo. Melissas pappa o Marias hund. Ett riktigt pucko men hur snäll o go hund som helst...

Av Carro - 17 augusti 2011 19:34

Ibland känner jag mig ganska ensam. Jag vet eller jag tror att jag har folk att prata med osv. Men jag vet inte.. Känner mig bara ensam. Efter jag lämnade Nille så trodde jag att jag skulle ha vissa kvar. Men det visade sig att dom är få. Jag är glad att jag har dom jag har men ibland känns det som att jag inte ens har min familj kvar. Jag vet att det inte är så men ibland känns det så.


Idag har det inte hänt så mkt. Har mest varit segt. Har gått i genom inför provet imorgon men annars så har det bara varit boring.. :(


Efter skolan så gick jag o Timo o handla lite. Fick lite pengar av hans mamma. Helt underbart att hon kunde ställa upp. Så nu har vi mat hemma igen. Lite i alla fall. Ska handla på fredag så vi har mat hemma eftersom vi får hem barnen på söndag. Ska bli skönt för jag saknar barnen nu. Mina älskade ungar..


Nej jag vet inte vad jag mer ska skriva så vi hörs en annan gång..


      Gillar verkligen Cleo´s miner på dom här bilderna.. Han ser så söt ut.. haha   Min älskade stora dotter så fin hon är på denna bild..

Av Carro - 17 augusti 2011 19:00

Satt o kollade på Teen Mom som går på Mtv.. Vet inte varför men jag kollade i alla fall. Jag förstår inte hur dom kan tro att det är en dans på rosor att föda o ta hand om barn. Dom växer o nästan allt i ens liv ändras. Man kan inte bara tillse sina egna intressen eller mående utan även sitt barn eller sina barn. Det är väl en annan sak om man adopterar bort barnet. Då kan man fortfarande leva sitt liv. Men om man väljer att behålla barnet/barnen så har man i det beslutet lagt på sig ett ansvar.

Man kan inte alltid lämna över barnet/barnen till ens föräldrar eller någon annan släkting eller vän. Eller kanske tom barnets pappa.. Om man inte är tillsammans med dom.


Visst jag känner och vet om en del som har fått fram barn o efter någon månad så bara skiter dom i sina/sitt barn. De finns både killar o tjejer o jag kommer aldrig att förstå varför man gör en sån sak. Man säger att barnet är ens allt o att man skulle göra allt för barnet. Men sen hör man aldrig av sig, visar inget intresse av att träffa sitt barn, sitta o snacka skit om hur den andra föräldern som tar hand om barnet är.. Jag kommer aldrig förstå hur vissa människor, vuxna som ungdomar funkar.. Vissa är hur bra som helst o hittar på saker med sina barn, är ute o leker o verkligen har det bra. Vissa mammor är t.o.m jag avis på att dom kan sköta vissa saker så bra medans jag kanske sitter i ett hörn o sliter i håret. Men fortfarande så att ha barn, att uppfostra barn är inte det lättaste. Det är en jävla upplevelse att vara gravid, känna dom första rörelserna, sparkarna o mkt annat som hör till. Att föda barnet är oxå en upplevelse. Visst det är bättre o sämre för alla. Vissa blir rädda för livet o andra skulle kunna göra det på än gång igen. Alla är vi olika. Men i alla fall, barnet är helt underbart vackert när det väl kommer ut. O man gosar o luktar o njuter som nybliven mamma. (eller pappa) Men tro mig barnen växer, dom kommer in i trotsåldern..


Jag kan säga så här, jag älskar att vara mamma. Jag älskar utmaningen o jag älskar mina barn. MEN det är inte lätt. Det finns dom gånger jag inte vet vad jag ska göra. Det finns gånger jag blir helt galen. Sen kan jag känna att jag skaffade barn för tidigt. Att jag inte hann "leva" o röja som tonåringar brukar göra innan jag blev mamma. Visst jag har aldrig haft behovet men bara för att lixom.

Jag kommer aldrig ångra mina barn, aldrig.. Men vissa val, ja..


Hoppas att ni förstår vad jag menar o att ni inte tar det jätte fel..

Av Carro - 16 augusti 2011 19:12

Jag har lite svårt att bestämma mig vad jag ska ha för bild högst upp på min blogg. Någon som kan hjälpa mig??


Just nu sitter jag o bara tar det lugnt efter att jag har fixat en del på eftermiddagen. Jag har hunnit tvätta, laga god mat o umgåts med vänner. Senare så ska vi kanske ut en sväng. Bara ta det lugnt o ha kul.. Träffa Sandra o Tobbe igen o bara vara ute o ta lite kort o som Tobbe sa: "Vi ska ut o leka.."

Imorgon är det skola igen, denna gång ska jag ta med mig huvudvärks tabletter så jag slipper hoppa över en till dag. Visst jag visste ju vad vi skulle läsa men ändå irriterande. Jag ville ju vara med hela dan. Men man får inte alltid som man vill.

Tänkte jag skulle bjuda på lite bilder. Både nya o gamla..


  Cleo ser lagom nyfiken ut.. Gillar hans min..   Cleo försöker sno sin pappas öl..   Denna bild är ganska kul.. Sommar kläder o vinter skor.. haha   Älskar verkligen denna bild. Så jävla fin.. Älskade unge. Killen som sitter i bakrunden är min älskade lillebror..

Av Carro - 16 augusti 2011 13:15

Sitter o kollar på Buffy The Vampire Slayer. Har ju aldrig sett alla utan har bara sett några avsnitt så nu kände jag att ja ville kolla på dom alla.


Timo är på jobbet o jag sitter o bara tar det lugnt. Kl 16:00 har jag tvätt tid så den får jag absolut inte glömma. Måste verkligen tvätta. Det är lixom lite mkt men jag får se hur jag gör om jag ska göra som jag skrev igår eller hur det blir..


Sen efter tvätten så ska jag laga mat. Idag blir det fläskfile o färgglada makaroner tillsammans med en god sås. Fläskfilen är i marinad o den är sweet chilli.. Dock vet jag inte om den vet så sweet.. haha.. Men det kommer nog att bli bra.


Kolla in denna sida om du vill ha mer trafik i din blogg.. Helt gratis o jag får poäng om man trycker på denna länk.. =)


http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=MizzCarro87


Tack på förhand =) Glöm inte att de gynnar dig oxå..

Av Carro - 16 augusti 2011 09:57

Jag hatar denna jävla migrän. Nu har jag fått den igen o jag är i skolan. funderar på att fråga ifall Christer kan köra mig hem innan första fikat är klart.. Hatar detta.. :(

Av Carro - 15 augusti 2011 21:28

Ligger i sängen med datan o tänkte blogga lite om dagen.


Idag har det varit första dagen som utblidningen verkligen kom igång ordentligt. Det har gått bra o jag har ju teori första 3 veckorna o sedan byter de. Timo börjar ju med praktik. O det har tydligen varit en lyckad dag. Kul o höra. Annars är det faktiskt inte så mkt som har hänt. Vi har gått i genom 1 bok idag ang byggnads fysik o började på betong boken på eftermiddagen. Ang byggnads fysiken så är vi klar med den men ska ha prov på det på torsdag. Fattar inte varför vi inte kan ha det imorgon eller på ondag men vi röstade o vi förlorade. Men jag kan inte förstå för nu kommer vi ha massa böcker i huvudet. Imorgon skulle vi även börja med en annan bok. Så då ska vi hålla koll på byggnads fysik, betong o någon annan. Vet inte riktigt vad den heter. Men men.. Inget man kan göra. Men det blir jobbigt.


Efter att vi kom hem så kom Tarja o Tompa hit. (Timos mamma o yngsta bror) Tarja hjälpte oss att sy upp gardinerna eftersom jag inte har någon symaskin o hittar inte mitt strykjärn. Sen så gick jag ut o pratade med min bror lite som kom hit o snacka lite skit efter jobbet. Han saknar sina kompisar grymt mkt som är i Turkiet o har det bra. Lider med bror min.. Men men.. Så kan de va.


Sedan så kom Sandra o Tobbe hit o vi spelade lite wii o snackade skit. Alltid lika trevligt att ha dom här.


Nu ska jag försöka sova eller bara ligga o ta det lugnt då jag ska upp imorgon igen. Dessutom har jag tvättstugan när jag kommer hem. Fast vi har ganska sköna dagar så. Bussen kommer o hämtar oss kl 9 på morgonen sedan kör den hem oss 14:30 så det är skönt. Så jag har tvättid kl 16:00 imorgon men jag tror inte att jag kommer hinna tvätta allt. Så jag kommer att ta det viktigaste. Så är det bara att boka ny tvätt tid sen. Om jag inte lyckas göra en fuling att efter jag har tvättat i 2 timmar så avbokar jag o bokar den efter. Då har jag 6 timmar tvätt tid. Härligt. Men det beror helt på om den tiden är ledig imorgon. Jag tycker att det är så dåligt här då det bara är 3 timmar man får tvätta. Helt sjukt. I blombacka när jag bodde där så va det 4 timmar. Likadant i Järna när jag bodde där. Men men.. Det ändras ju hela tiden. Men man hinner ju fan knappt nått på 3 timmar.


Nej som sagt. Sova.. Haha.. God natt alla..    *Gäsp*

Av Carro - 14 augusti 2011 17:17

Just nu så är jag barnfri en hel vecka o det känns ganska tomt. Fast o andra sidan så tror inte jag att de kommer att vara några problem. Jag tror att tiden kommer att gå så fort eftersom att allvaret i utbildningen börjar oxå.


Nu ska jag kolla med Timo om han kan borra upp lite saker för att mamma o pappa kommer o hämtar allt imorgon. Just nu sitter han o håller på med 2000 puzzel o jag fattar inte hur han orkar eller har ro till att göra de.. Men men..


Ha en bra kväll..


  Bjuder på denna bild så länge. Tills jag kommer tillbax..

Ovido - Quiz & Flashcards