Jag och mitt liv

Alla inlägg den 9 september 2011

Av Carro - 9 september 2011 21:04

Jag har kommit på det att jag har 2 beroenden. 1 vill jag bli av med men inte det andra. Det är nämligen så att jag älskar böcker. Fantasi, verklighets baserade, sagor. Ja, allt möjligt. Kan t.o.m läsa deckare. Vissa är skit bra andra inte.


Men jag älskar böcker.. Det är som jag skrev i ett annat inlägg att jag skulle vilja ha ett rum fullt av böcker.

Just nu har jag ca 144 böcker. Men då fattas de. Har jag fastnat för en bok o det finns flera delar så vill jag självklart ha resten. Jag vill ha alla Harry Potter böcker, även alla Eragon böcker, Stieg Larsson´s böcker (män som hatar kvinnor). Jag har alla Narnia böcker fast alla i 1.. Det är alltså 7 i 1 bok.


Nu idag så köpte jag bok 1 av 3. Alla heter De utvalda. 1:a boken heter Tankeläsaren. Ska bli spännande att läsa den för den "låter" väldigt bra. Vill ju självklart ha dom 2 andra oxå.


Jag skulle kunna gå runt i en bokaffär en hel dag o handla på mig hur mkt böcker som helst. Om jag verkligen hade pengar.


Om ni har nå tips på nå bra böcker som ni läst eller hört talas om så skulle de uppskattas om ni kunde skriva en liten kommentar..

Av Carro - 9 september 2011 20:23

Japp jag använder kommentaren som typ alla andra. Men jag är verkligen helt slut.

Har ont i hela kroppen o känner mig allmänt död. Fy fan säger jag bara.


Denna vecka har det inte hänt så mkt. Eller det beror väl på hur man ser det. I måndags så var jag hemma för att Melissa hade feber i söndags o dom ska ju ha en feberfri dag innan dom får komma tillbax till dagis. Sen i tisdags så hade jag migrän hela dagen så då kunde jag inte heller jobba.

Men i onsdags kom jag iväg o jobba. Fan så härligt de va. Kul oxå, jag o Sandra började med ett badrum o det blev nästan helt klart i torsdags. Cleo var hemma onsdag,torsdag o idag för att han hade 39.9 i onsdags o lite mindre i torsdags.. Så Timo var hemma med honom så jag kunde jobba. Skönt faktiskt.

Men idag var jag oxå hemma o Melissa fick välja sj om hon skulle på dagis eller inte. O det ville hon. Kan förstå det då dom gick på teater.

Men nästa vecka ska jag verkligen jobba. Då är barnen hos sina fäder o de ända som kan hindra mig då är min rygg o migrän. Men jag ska ändå jobba.


Idag så passade jag o Timo på att åka o handla för vi hade absolut ingen mat hemma. Självklart så var Cleo med. Köpte ett par nya skor till Cleo oxå. Men foder i. O han skulle absolut ha dom idag, trots värmen. Men men.. Så kan de va.. Sen så åkte vi hem o la Cleo en stund. Slutade med att även jag somnade. Helt underbart skönt.


 

Cleo´s skor. Ska iväg dit med Melissa oxå, hon var ju inte med idag o jag vet inte exakt vad hon har för storlek samt att jag vet inte vad hon vill ha för skor. Så de kändes lite dumt att köpa ngt.


Just nu vet jag inte vad som händer. Timo sitter framför en dator o jag vid en annan. Sitter även o kollar på tv. Barnen ligger o sover. Vet inte ens vad vi ska hitta på imorgon. Men vi får se..

Ovido - Quiz & Flashcards